איך להתמודד עם אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה מתרחש, בדרך כלל, באופן בלתי צפוי. עובדים זכאים לקבל פיצויים עקב כך מחברות הביטוח וקרנות הפנסיה. ניתן גם לתבוע קצבת נכות מהביטוח הלאומי. עורך דין המתמחה באובדן כושר עבודה יסייע לממש את הזכויות.

 

אף אחד אינו חסין

למרבה הצער זה עלול לקרות לכולם, גם לבריאים ולזהירים ביותר. מחלה או פציעה, במסגרת העבודה או מחוצה לה עלולים לפגוע בכושר העבודה שלנו, באופן זמני או תמידי. פירוש הדבר, פגיעה בפרנסה שתסכן את עתידו הכלכלי של הנפגע. במצב אידיאלי, כל אדם אמור לדעת מהן זכויותיו לפני שעולה בעיה כלשהי, אבל במציאות לא כך הדבר. קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים כוללים בתוכם סעיפי פיצוי על אובן כושר עבודה.

 

מאבק על הזכויות

במקרים רבים, ככל שהפיצוי גבוה יותר ולאורך זמן ארוך יותר, החברה המבטחת עשויה לנסות להתחמק מהתשלום מנימוקים שונים. מצב שכזה מחייב סיוע מצידו של עורך דין אובדן כושר עבודה מיומן שיפנה את התובע להצטייד במסמכים רפואיים, אישורי מחלה וחוות דעת של רופא תעסוקתי. כמו כן, מבוטח של ביטוח לאומי זכאי לקבל פיצוי מהמוסד באמצעות קביעת דרגת אי כושר השתכרות.

 

אובדן כושר עבודה זמני או מתמשך, חלקי או מלא

אדם שאינו מסוגל לעבוד עקב פציעה או מחלה למשך חודש או אפילו חודשיים לא יכול להגיש תביעה על אובדן כושר עבודה. תחילה עליו לנצל את 90 ימי המחלה הניתנים לו על ידי מקום העבודה ורק לאחר שלושה חודשים ניתן להגיש תביעה על אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה חלקי מתייחס למצב בו נקבע כי איבד 25 עד 74 אחוזים מיכולת העבודה.

אובדן כושר עבודה מלא מתייחס ל-75 אחוזים מעלה. זמניות המגבלה נקבעת בהתאם למצבו הרפואי של התובע. קרי, ההבדל בין נכה לצמיתות לאחד שעבר ניתוח או סובל ממחלה מהם הוא אמור להחלים. הפיצוי שנקבע עומד, בדרך כלל, על 75 אחוזים מהשכר.

זוהי מגבלה שנקבעה על ידי משרד האוצר כדי למנוע תמריץ לקבל פיצוי מלא מבלי לעבוד. אחוזי אובדן כושר העבודה נקבע על ידי ועדות רפואיות שניתן להשפיע על החלטתן באמצעות מסמכים רפואיים וחוות דעת, לכן רצוי להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה.

 

קצבת נכות כללית

מבוטח של הביטוח לאומי רשאי לתבוע את המוסד לצורך לקבל קצבת נכות כללית אם כושר ההשתכרות שלהם נפגע בלפחות 50 אחוזים, עקב פגיעה נפשית, פיזית או שכלית. התובע יידרש לעבור ועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות הרפואית. עורך דין אובדן כושר עבודה יוכל לסייע לתובע גם במצב זה.

ניתן להגיש את התביעה בהליך רגיל או מהיר שנועד למקרים מיוחדים. התובע יגיע לוועדה רפואית שתבחן את המסמכים הרפואיים ואת חוות הדעת, בהנחה שהוגשה. הוועדה הרפואית תקבע אם התובע זכאי לקצבה ומה שיעורה. התובע רשאי לערער על ההחלטה.

קצבת נכות כללית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את: