איך בוחרים סוג של כלב לגידול בבית?

המודעות ההולכת וגוברת ליתרונות הרבים שבגידול חיית מחמד, במיוחד עבור ילדים, בנוסף על הנאמנות והאהבה שחיות המחמד מגלות כלפינו, הפכה את התופעה של גידול חיית מחמד ביתית לנפוצה ופופולארית ביותר. בין חיות המחמד האהובות ביותר, נמצא הכלב, ידידו הטוב ביותר של האדם ולכן, כדאי שנדע כיצד לבחור את הכלב המתאים

 

ידידו הטוב ביותר של האדם

בשנים האחרונות, המודעות ליתרונות הרבים שבגידול חיית מחמד, יתרונות בריאותיים והתפתחותיים, במיוחד עבור ילדים, הולכת וגוברת. בשילוב האהבה והנאמנות שחיות המחמד מגלות כלפינו, ישראלים רבים בוחרים לאמץ חיית מחמד אחת ואפילו יותר, ולהשקיע את הזמן והכסף הנדרש לטיפול מסור ואוהב בהם וקניית כל המוצרים הרלוונטיים בשבילם, כפי שתוכלו למצוא באתר https://chowchow.co.il.

כשמדברים על חיית מחמד, אי אפשר שלא להתייחס לידידו הטוב ביותר של האדם, הלא הוא הכלב. הכלבים זכו לכינוי מכובד ומחייב זה, כשלאורך השנים הם מסייעים לבני האדם, מגלים נאמנות רבה, מרגיעים ותמיד אוהבים ושמחים לקבל את פנינו.

 

איך לבחור את סוג הכלב המתאים?

בדומה לשאר בעלי החיים, גם הכלב מתחלק למספר סוגים, גזעים וגדלים, בעלי אישיות ואופן טיפול שונה לכל אחד ואחד. לכן, בבואנו לבחור את הכלב המתאים ביותר לגידול בבית, כדאי לבצע הכנה מוקדמת ולהתכונן בהתאם, כדי לבצע את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר הן עבורנו והן עבור הכלב עצמו.

כך, ניתן למצוא כלבים גדולים וקטנים, רגועים ואנרגטיים, קטנים וגדולים וכדי לבצע את הבחירה המתאימה ביותר, עלינו להתחשב במספר פרמטרים, ביניהם – האם מדובר בכלב ראשון במשפחה? מה האופי של הכלב? מה גודל הבית? כמה זמן פנוי ביום / שבוע, בממוצע, יש לנו כדי להשקיע בכלב? מה הרכב המשפחה (ילדים קטנים או גדולים) ועוד.

לאחר שענינו על שאלות אלו, ניתן לגשת למקום ממנו אנו מתכוונים לרכוש או לאמץ את הכלב, ולברר עם איש המקצוע הרלוונטי את ההתאמה בהתאם לפרמטרים אלו. כאשר לרוב, כשמדובר בכלב ראשון במשפחה עם ילדים קטנים ובבית בגודל ממוצע, עדיף להתחיל עם כלב קטן – בינוני, וככל שיש לכם יותר זמן פנוי, תוכלו לבחור סוגי כלבים המצריכים יותר טיפוח ופעילויות ספורטיביות. חשוב לזכור כי התאמה מקסימלית תחסוך עבורכם הפתעות בהמשך הדרך ותספק עבורכם התאמה והנאה מקסימלית מהכלב, כמו גם עבור הכלב עצמו.

 

ומה השלב הבא?

לאחר שבחנו, שאלנו, ענינו ובחרנו בסופו של דבר את הכלב המתאים ביותר עבורנו, חשוב ומומלץ שיהיו לנו בבית את הפריטים הבסיסיים הבאים: קערה למים ואוכל, קולר ורצועה, מזון יבש ומתאים לסוג הכלב שבחרתם ומזרון או מיטה מיוחדת שיאפשרו לכלב שלכם לרבוץ בנעימים.

לסיכום, חשוב מאוד לבצע בדיקה והכנה מתאימה לפני ההחלטה על הכנסת כלב הביתה, כשהחלטה טובה תוכל למקסם את ההנאה שלכם ושל בני הבית מגידול הכלב וכמובן תיטיב גם עם הכלב המיועד.

congerdesign / Pixabay

אולי תאהבו גם את:

טראומה בצבא
פיצויים עקב פוסט טראומה בצבא

שירות צבאי משתנה בין אדם לאדם. בעוד שישנם כאלו שמבצעים פעילויות רגועות ושגרתיות יותר, חיילים רבים נחשפים לחוויות אינטנסיביות ולמראות שאינם פשוטים. אם לוקחים את

קרא עוד »
שטרות של דולר אחד
חברות הובלה זולות

אם אתם עומדים בפני הליך של מעבר דירה, כמעט בטוח שתזדקקו לשירותיה של חברת הובלות. אחד הפרמטרים החשובים שעומדים בבסיס ההחלטה באיזו חברת הובלה לבחור,

קרא עוד »