איך להקל בתשלומים למס הכנסה?

כל עובד בישראל מחויב לשלם מס על הכנסותיו. מס זה נקרא "מס הכנסה", ולרוב הוא מנוכה ישירות מהשכר שלכם על ידי המעסיק. ישנם מקרים רבים בהם עובדים יכולים לשלם פחות למס הכנסה או לקבל החזרי מס –

ולעיתים קרובות הם כלל לא מודעים לאפשרות זו ולזכאותם אליה. כיצד תוכלו לדעת האם גם אתם זכאים להקלה במס?

 

מדרגות מס הכנסה

שיטת המיסוי בישראל היא שיטה פרוגרסיבית – שלפיה אדם שמרוויח משכורת גבוהה יותר ישלם יותר מס על הכנסותיו. השיטה שנקבעה על מנת לדעת כמה מס ינוכה משכרו של העובד נקראת "מדרגות מס".

נכון לשנת 2020, מדרגת המס הנמוכה ביותר היא לעובדים שהכנסתם השנתית מגיעה עד 75,960 ₪ (או 6,330 ₪ לחודש). עובדים אלו ישלמו על הכנסותיהם 10% מס הכנסה. לעומת זאת, מדרגת המס הגבוהה ביותר היא לעובדים שמשתכרים מעל 651,601 ₪ בשנה (או 54,301 ₪ לחודש). עובדים אלו ישלמו 50% מס הכנסה.

 

האם ניתן לשלם פחות על המס?

כן, בהחלט ניתן לשלם פחות! רשויות המס מכירות במספר מקרים ונסיבות בהן העובד יוכל לשלם סכום פחות למס הכנסה (עקב נקודת זכות). אם העובד כבר שילם יותר מס מכפי שהוא היה אמור לשלם עקב מצבו, הוא זכאי לקבל החזר מס.

הנסיבות שבהן מגיעים החזרי מס הן רבות ומגוונות, ועשויות להיות רלוונטיות לחלקים נרחבים באוכלוסייה. למשל – בתחום התעסוקתי, הזכאות להחזר מס עלולה להתעורר במצבים של פיטורים, פיצויים, הפסקות בעבודה, שינוי בשכר, חילופי עבודות ועוד. בתחום המשפחתי, עשויה להיות זכאות להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, למשפחות חד הוריות, לידועים בציבור, למשלמי מזונות, להורים עם ילדים בעלי לקויות למידה ועוד.

גם בתחום הלימודים, סטודנטים לתואר ראשון או תואר שני שעובדים כשכירים עשויים להיות זכאים להחזרי מס. החזרים כאלו מגיעים גם לחולים במחלה קשה, בעלי עיוורון או נכות, נכי צה"ל, חיילים משוחררים, בני גיל הזהב ועוד.

 

כיצד ניתן לבדוק האם מגיע לכם החזר מס?

כפי שניתן לראות, עובדים רבים מכל קצוות האוכלוסייה עשויים להיות זכאים להקלות במס או להחזרי מס. בואו לבדוק, האם מגיעים לכם החזרי מס?

הבדיקה היא פשוטה ומהירה, ואינה כרוכה בעלות כלשהי או בהתחייבות. בבדיקה עליכם למלא שאלון ובו פרטים אישיים עליכם (שם מלא, מספר טלפון, האם אתם גרושים ומשלמי מזונות, האם אתם מתגוררים ביישוב עם הטבות מס ועוד), וכן פרטים על המשכורת שלכם ושל בן או בת הזוג שלכם (במידה ויש כאלו).

מילוי השאלון לוקח מספר דקות בודדות, שבסופן תוכלו לדעת האם גם אתם זכאים לקבל הקלות מס או החזרי מס מהמדינה. כאמור, תהליך הבדיקה הוא פשוט וקל, כך שמעולם לא היה קל יותר להרוויח בחזרה כספים שמגיעים לכם מהמדינה!

 

חישובים עם מחשבון ולפטופ

אולי תאהבו גם את: