איך מנקים מקלחון מהג'יפה שמצטברת בין החיבורים

המקלחת הינה המקום בו כל אדם נוהג להתרענן ולהשיל מגופו לכלוך.

מסיבה זו, חדר הרחצה ובפרט, האמבטיה ו/או המקלחון הינם מקומות בהם עשוי להצטבר לכלוך רב שיש להקפיד לנקותו בתדירות מסוימת.

הדבר חשוב בכדי למנוע הופעה של עובש או פסים שחורים על אזור האריחים והמקלחון.

מאחר ורוב המקלחונים מיוצרים מזכוכית, עשויה להצטבר אבנית הן על דלתות המקלחון והן בין החיבורים שבין הדלתות. כדי להתמודד עם הופעתו של הלכלוך, ניתן לבצע ניקיון באמצעות מטלית ומסיר אבנית.

 

אופן ביצוע ניקיון המקלחון

ככלל, במקלחת יש הרבה מוצרי פרזול אשר עשויים להתקלף, בבואכם לנקות אותם באמצעות מים וחומרים חזקים, כגון: אקונומיקה. כדי להצליח לנקות את המקלחון באופן יעיל וטוב, כך שגם החיבורים שבו יהיו נקיים בסופו של הניקיון, כדאי להיצמד לדרך שבה יש לבצע זאת:

  1. ראשית, יש לבצע בקבוק התזה עם מים וחומץ.
  2. שנית, יש להתיז את התמיסה המתקבלת – על דלת/ות המקלחון ולהשאיר עליהם את החומר למשך כחצי שעה, בכדי שהחומץ יגיע למשקעי הסבון והאבנית.
  3. בשלב הבא, יש לשפשף את דלת המקלחון עם מטלית לחה, על מנת להסיר את חומר היקוי ואיתו גם את הלכלוך. יש לציין, כי חשוב מאוד להשתמש בכרית ניקוי רכה, בכדי לשמור על הזכוכית ועל איכותה.
  4. לאחר מכן, יש לייבש את דלת המקלחון משני צידיה ולמרוח עליהן שמן תינוקות, במטרה למנוע הצטברות של סבון. בנוסף, כדי שדלת המקלחון תהיה מבריקה, בסופו של הניקיון, חשוב לנגב אותה באמצעות מטלית יבשה.

באתר זגגות השרון תוכלו לקרוא מידע נוסף בנוגע למקלחונים ואף להתרשם ממגוון אביזרים נוספים, אשר עשויים מזכוכית.

 

ניקוי יסודי של המקלחון כחלק מהשגרה

ביצוע ניקוי יסודי למקלחון הינו הכרחי בכדי לשמור שלא יצטבר לכלוך עקשן בדפנות המקלחון ובחיבוריו. בכדי להצליח בביצוע ניקוי עמוק ויסודי, ההמלצה היא להשתמש במסירי שומנים או בחומרים המיועדים לניקוי אמבטיות, אסלות וכיו"ב. באמצעות חומרים אלה, ניתן לשפשף את דלתות המקלחון ואת שאר המשטחים שאותם מעוניינים לנקות, כאשר המטרה היא להגיע גם לאזורים מוסתרים יותר, כגון, חיבורי המקלחון ופינותיו.

באם תתמידו בניקיון יסודי של מקלחון ובייחוד של החיבורים הקיימים בו, תיווכחו לגלות כי המקלחון נראה טוב ונקי, באופן משמעותי ושחווית המקלחת בו מהנה יותר מאשר בזמנים שהוא היה פחות נקי.

 

ניקוי כתמי עובש

לרוב, עובש המצטבר במקלחת הינו תוצר של חוסר אוורור של חדר הרחצה. בכדי להימנע מהצטברות של עובש במקלחת ובפרט, באיזור המקלחון, ההמלצה היא לנקות את הסיליקון אשר אוטם את החיבורים, באמצעות מסיר שומנים.

חשוב מאוד לבצע את ניקיון חדר הרחצה באמצעות ספוגית רכה ולא באמצעות סקוטץ',  באופן כזה שאיכות הזכוכית של המקלחון תישמר, במהלך הניקיון ולא יופיעו עליו סימנים.

 

חדר נקי

אולי תאהבו גם את: