אסטרטגיה חכמה לניהול כלכלי בבית ובעסק

התנהלות מתוכננת, שליטה על תזרים מזומנים, הצבת יעדים ובניית תוכנית רב שנתית יאפשרו ניהול אסטרטגיה חכמה. אנשי מקצוע המתמחים במתן יעוץ עסקי ומלווים עסקים יסייעו בגיבוש האסטרטגיה המתאימה. מאמר זה יתייחס לעקרונות היסוד

 

כן לאלתור, לא לגחמות

גיבוש אסטרטגיה לניהול כלכלי צריך לשלב בין עקרונות יסוד לבין החיים עצמם השונים במקצת בין משפחות ועסקים שונים. רוב העקרונות מבוססים על היגיון ושכל ישר, אך לעיתים יש מצבים מיוחדים המחייבים אלתור. אם זאת, רצוי להיזהר מפני גלישה לאסטרטגיה של אלתורים בה חוקי הכאוס משתלטים על המשחק והאסטרטגיה הופכת להתנהלות גחמתית ואנטי אסטרטגית. שירותי ליווי וייעוץ עסקי מספקים ללקוחותיהם את התשתית לניהול אסטרטגי חכם.

 

תוכנית ההפרדה

עסקים חדשים המוקמים על ידי יזמים חסרי ניסיון, אך לא רק הם, מתפתים או לא מקפידים להפריד ככל הניתן בין כלכלת העסק לכלכלת הבית. תופעה זאת יכולה להיות נפוצה בעסקים משפחתיים בהם הגבולות בין הפרטי לעסקי מטשטשים. אך התנהלות שכזאת אינה בריאה ומסוכנת ועלולה להוביל לסיבוכים עם רשויות המס.

לכן יש לבצע הפרדה ברורה בין העסק למשק הבית באמצעות חשבונות בנק נפרדים לעסק ולבית ולהימנע ככל הניתן מאינטראקציה ביניהם. כמו כן יש להפריד בין כרטיסי האשראי של העסק והבית ולהימנע מביצוע רכישות פרטיות מהחשבון העסקי ולהפך. שירותי ליווי וייעוץ עסקי יסייעו בביצוע הפרדה זאת. הפרדה זאת חיונית עוד יותר בעידן הנוכחי בו יותר ויותר עסקים פועלים מהבית, סיטואציה שעלולה לטשטש את הגבולות עוד יותר.

 

אגף התכנון

כדי להימנע ככל הניתן מהתנהלות תגובתית ומהפתעות מומלץ לבצע מעקב אישי וצמוד אחר תזרימי המזומנים. לעדכן כל הוצאה וכל הכנסה, כולל עתידיות. אם בעבר העבודה זאת דרשה מרדף אחרי חשבוניות וקבלות ורישום ידני הרי שהיום המידע נמצא בפלטפורמות דיגיטליות, מתעדכן בזמן אמת וניתן לניהול באמצעות אפליקציות ותוכנות ייעודיות.

שירותי ליווי וייעוץ עסקי עוזרים לעסקים ומשקי בית לרכוש את הידע הדרוש. שליטה במידע הפיננסי מעניק אומדן מדויק לגבי חוסן העסק ומשק הבית ומאפשר לבעל המידע לפעול בהתאם.

 

שמרו על נזילות

גם התכנון הפיננסי המוקפד ביותר אינו יכול לחזות הוצאות בלתי צפויות אך הוא צריך לקחת בחשבון שהן מתרחשות כל הזמן. לכן במהלך תכנון תקציב חודשי, רבעוני או שנתי, מומלץ לחשב גם מקום לרזרבות. זה יכול לבוא לידי ביטוי בטיפול שיניים פתאומי ויקר או בתקלה במכשור המחייבת הוצאה משמעותי.

 

הצבת יעדים ותוכנית רב שנתית

אנשי מקצוע המעניקים שירותי ליווי וייעוץ עסקי מסייעים לבעלי עסק להציב לעצמם יעדים ריאליים שיאפשרו להם להתקדם ולהתרחב באופן מבוקר. יעדים אלה עלולים לא להתממש במועד שנקבע להם כתוצאה מנסיבות בלתי צפויות (מישהו אמר מגפה עולמית?), אך עצם הצבתם מונע עמידה במקום של העסק. גם משקי בית יכולים להציב לעצמם יעדים כמו רכישת בית גדול יותר, הרחבת המשפחה, ימי הולדת אסטרטגיים (בר ובת מצווה) וכו'.

ניהול פיננסי

אולי תאהבו גם את: