באילו מקרים מומלץ לערוך בדיקת "הר הכסף"

באמצעות אתר הר הכסף ניתן לאתר כספים אבודים וחסכונות שאתם לא יודעים איפה הם נמצאים או שאפילו קיומם נשכח. לאחר שבעבר מי שאיבד את פרטי החסכונות שלו היה צריך לבלוש אחר קצה חוט שיוביל אותו לפרטי החיסכון שלו, הרי שהיום איתור כספים אבודים נעשה קל בהרבה תודות לבדיקת הר הכסף.

מה זה הר הכסף?

מדובר באתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה לסייע לחוסכים באיתור חסכונות נשכחים. האתר משמש מעין מנוע חיפוש ולאחר הזדהות של הנתונים האישיים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי, החוסך מקבל את הנתונים שחיפש – רשימה ובה קרנות ההשקעות והבנקים בהם יש לו חסכונות. כיום ניתן לקבל באמצעות הר הכסף מידע על חשבונות בנק לא פעילים, מידע על חסכונות של קרוב שנפטר ועוד.לאחר איתור מקומות החיסכון, יהיה עליכם לבדוק מה קורה עם כל אחד מהם, לפנות אל בית ההשקעות הספציפי ולבדוק את נתוני החיסכון. הבדיקה בהר הכסף לא תספק לכם מידע רגיש של נתונים.השימוש באתר הר הכסף הוא חינמי ללא עלות. אך הוא מוגבל לעשרה פעמים. ההמלצה היא לייצא את הנתונים המתקבלים דרך האתר לקובץ אקסל מסודר. לכל המידע על אופן ביצוע הבדיקה, מוזמנים להיכנס לקישור.

מתי נעזרים באתר הר הכסף?

לאחר החלפת מקומות עבודה

את בדיקת הר כסף מבצעים לאיתור קופות גמל ופנסיה. קופת גמל היא חיסכון לזמן הפנסיה, אובדן כושר עבודה או מוות מוקדם. מי שהחליף מקום עבודה בשנות החיסכון שלו לפנסיה, עלול לאבד את פרטי החסכונות שלו.

לייעל את החיסכון הפנסיוני

על החיסכון הפנסיוני משלמים דמי ניהול לקרן המנהלת את החיסכון. וכך, כל הפרשה פוחתת בהתאם לגובה דמי הניהול הנגבים ממנה. ניתן להגדיל את ההפרשה לחיסכון באמצעות הקטנת הסכום המנוכה. לצורך כך צריך לאתר את הכספים הנחסכים ולערוך בדיקה מקיפה למציאת קרן פנסיה משתלמת הגובה דמי ניהול נמוכים יותר.

לאחר החלפת חשבון בנק

אם החלפת חשבונות בנק בחייכם, יתכן ואתם עדיין בעלי חשבון בנק רדום. לא מעט אנשים מגלים שיש להם פיקדון רדום או חיסכון שלא ידעו עליו.

לאחר פטירת קרוב משפחה

לאחר פטירת קרוב משפחה מדרגה ראשונה חשוב לבדוק את מצב החסכונות שלו. אם היו לו חסכונות פנסיוניים, קרוב לוודאי שיורשיו זכאים לקבל דמי פנסיה.

אולי תאהבו גם את:

שטרות ורכב
5 דרכים לבחור ביטוח רכב

ביטוח זה בירוקרטיה, והבירוקרטיה היא קשה ומסובכת להבנה. בזמן שחברות ביטוח הרכב מבטיחות לכם את "הדיל המושלם", חשוב שתוכלו לנווט ביניהן היטב. הכירו כמה כללים

קרא עוד »