למה כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי?

אנחנו לא תמיד במעקב אחר הביטוחים השונים שאנו משלמים עבורם, אבל גם אם אנחנו לא בוחנים מדי חודש את ההוצאה שלנו על הביטוח, מוטב שנבין את מה אנחנו מבטחים, איפה ולמה. אחד הביטוחים החשובים ביותר שאדם יכול לעשות לו ולבני משפחתו הוא ביטוח בריאות פרטי. הביטוח הזה יכול לאפשר לכם להימנע מנזק כלכלי חמור שלא ניתן למנוע אותו במקרים רפואיים מסוימים, ואף להציל חיים.

 

ביטוחי בריאות בישראל

לא מסובך כל כך להבין כיצד עובדים ביטוחי הבריאות בישראל. במדינת ישראל, לפי החוק, כל אזרח המשלם דמי ביטוח לאומי מבוטח בביטוח בריאות. ביטוחי הבריאות השונים מאפשרים לאזרחים לקבל טיפולים רפואיים מסוימים שנקבעו בחוק על ידי אחת מארבעת קופות החולים הלאומיות: כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת.

למרות שכל אזרח מבוטח בביטוח בריאות, כל איש מקצוע בתחום, כמו עורך דין לענייני ביטוח, יוכל לספר לכם שלא מדובר בביטוח מושלם.

גם שירותי השב"ן (שירותי בריאות נוספים) שניתנים בתוספת תשלום לקופת החולים ומבטיחים עוד זכויות רפואיות שונות, לא איכותיים מספיק כדי לכסות נזקים עתידיים וחמורים יותר שעשויים להתרחש. לכן, אזרחים רבים פונים אל חברות ביטוח פרטיות על מנת לבטח את עצמכם בביטוח בריאות פרטי.

 

כיסוי ניתוחים

לביטוחי בריאות פרטיים יש מספר יתרונות. ראשית, חלק גדול מביטוחי הבריאות הפרטיים מכסים ניתוחים שונים באופן מלא, לעומת ביטוחי הבריאות של קופות החולים. זאת אומרת שאם אתם או אחד מבני משפחתכם זקוק לניתוח מיוחד, בארץ או בחו"ל, הוא יכול להיות זכאי עד להשתתפות מלאה של חברת הביטוח בעלות הכוללת של הניתוח.

 

סבסוד ומימון תרופות

כשמדוברים על סבסוד ומימון של תרופות, לא מדובר על כדורים אנטי דלקתיים פשוטים או ממשככי כאבים מוכרים. ישנן מחלות קשות מאוד, שעלות התרופות שיכולות לטפל במחלות הללו נחשבת לגבוהה מאוד. בנוסף, קיימות תרופות ניסיוניות למחלות או תסמונות רפואיות שונות, כאשר אותן תרופות הן יחידות במינן ויכולות להעניק טיפול רפואי בפעם הראשונה.

קופות החולים במדינת ישראל ממנות רק את התרופות שמצויות בסל הבריאות. תקציב המדינה שמושקע בבריאות הוא לא גבוה במיוחד ביחס למשרדי ממשלה אחרים, כך שתרופות רבות נשארות מחוץ לסל. עם ביטוח בריאות פרטי תוכלו להבטיח את הגישה אל התרופות הללו, שעשויות להיות מצילות חיים, במקרה ואתם לוקים במחלה מסוימת.

 

התייעצויות

ביטוחי בריאות פרטיים מאפשרים לכם להתייעץ עם רופאים מומחים בצורה הרבה יותר מהירה מאשר ביטוחי הבריאות של קופות החולים. לפעמים ייעוץ עם רופא מומחה לפני תהליך רפואי כלשהו יכולה להיות ההבדל בין הצלחת ההליך לכישלונו.

 

שתלים

גם במצבים בהם אתם זקוקים לשתלים, חברת ביטוח פרטית תוכל לסייע לכם יותר, כל עוד יש לכם ביטוח בריאות פרטי, מאשר קופת החולים. ביטוח בריאות פרטי יכול לממן לכם שתלים מסוימים שאולי תהיו זקוקים אליהם בעתיד.

ביטוח בריאות

אולי תאהבו גם את: