האם גריל פחמים עדיף למזג האוויר הקר שבגליל?

השוואה בין גריל גז לגריל פחמים כוללת בתוכה התייחסות אל תנאי האקלים שמאפיינים כל אזור בארץ.

ספציפית בצפון למשל האקלים מעט ממוזג יותר, מה שעשוי להכריע לטובת גריל פחמים – אבל חשוב עדיין לבחון כל מקרה לגופו.

ישראל היא מדינה שבה כולם אוהבים לעשות על האש. בין אם מדובר על קרניבורים וחובבי בשר, על צמחוניים או אפילו על טבעוניים, אין ספק שצלייה על הגריל היא אלטרנטיבה מעולה לשיטות ההכנה המסורתיות של בישול, טיגון או אידוי. מעבר לכך, צלייה על הגריל היא בעלת יתרונות בריאותיים משמעותיים ורבים אף מתייחסים אליה כאביזר לאירוח חברתי לכל דבר ועניין.

השאלה היא איזה גריל יכול לספק מקסימום תועלת עבור הצרכים של קהל היעד. כאן יש מספר אפשרויות לבחור מתוכן ובראשן ההשוואה בין גריל גז וגריל פחמים. כדי להכריע בצורה מנומקת בין האפשרויות האלה, כדאי לקחת בחשבון שיקולים שונים כמו תקציב, אופי השימוש וגם מיקום גיאוגרפי.

 

איך מיקום גיאוגרפי משפיע על סוג הגריל שאותו כדאי לבחור?

גריל שאותו מדליקים ומחממים באמצעות פחמים פועל בצורה מעט שונה לעומת גריל גז. בעוד גריל גז למשל אפשר להדליק בלחיצת כפתור כל עוד יש חיבור קבוע לגז זמין, גריל פחמים דורש קצת יותר עבודה. עם זאת, יש כאלה שמעדיפים את גריל הפחמים בגלל האופן שבו הוא מאריך את כל חווית הצלייה על האש.

על רקע האמור לעיל אפשר גם להבין כיצד המיקום הגיאוגרפי שבו נמצאים עשוי להשפיע על סוג הגריל שאותו כדאי לבחור. כאשר מזג האוויר יחסית קר, עמידה בסמוך אל גריל פחמים יכולה לחמם את מי שצריך לצלות את הבשר. עם מנגל גז זה פחות רלוונטי, גם כי יש לו מכסה שאותו אפשר לסגור וגם משום שיש לו יכולת טובה יותר לשמור על החום בפנים ובלי להתפשט החוצה.

 

התאמת הגריל לאופי השימוש

אך האמת היא שחשוב יותר להתאים את הגריל לאופי השימוש מאשר אל תנאי מזג האוויר. חוץ מזה, גם באזור הגליל או אפילו ברמת הגולן יש לאורך רוב השנה תנאי אקלים חמים שמאפיינים מדינה ים תיכונית כמו ישראל.

במילים אחרות, הגריל צריך להתאים למיקום הספציפי ולאופי השימוש. אם מתכוונים להדליק אותו במרפסת, כנראה שהפתרון של הגז יהיה יעיל יותר. אבל אם יש חצר או גינה, גריל פחמים יכול לעשות עבודה נפלאה.

 

מה לגבי צימרים?

אי אפשר לדבר על אזור הגליל בלי להזכיר את השילוב של סוגי גרילים שונים גם במתחמי אירוח. כאן מדובר בעיקר על צימרים, שבוחרים להעמיד לרשות האורחים שלהם גריל לצליית בשר. אבל ברוב הצימרים, מעדיפים להשתמש בגריל פחמים כי הוא זול ונוח יותר לתחזוקה – בלי קשר למזג האוויר.

 

פחמים

אולי תאהבו גם את: