דברים שמתקינים לבד בבית ודברים שמומלץ שלא להתקין לבד

כאשר אנו קונים מוצר חדש לבית, או כאשר אחד המוצרים מתקלקל – רבים מאיתנו בוחרים להתקין או לתקן את המוצר לבד. יש מוצרים שאין כל מניעה להתקין לבד – כל עוד שומרים על כללי הזהירות הנדרשים, ויודעים כיצד להשתמש בכלים שאיתם מתקינים (מקדחה, מברג). הבעיה מתחילה כאשר ההתקנה או התיקון של אותו החפץ כרוכה בסיכון משמעותי, או בהכרה קודמת של אופן הטיפול במוצר. במקרים כאלו – מומלץ להיעזר בבעל מקצוע על מנת להתקין או לתקן את המוצר.

 

אילו דברים לא מומלץ להתקין לבד?

 

מוצרים שהתקנתם כרוכה בסיכון משמעותי

כפי שהזכרנו קודם, לא מומלץ להתקין לבד מוצרים שמהווים סכנה כלשהי לאדם שמתקין אותם. הסיכון יכול להיווצר, למשל, אם מדובר במוצר שצריך להתקין בגובה רב, במוצר כבד מאוד, או במוצר שדורש מיומנות ומקצועיות על מנת להתקינו בדרך נכונה.

דוגמה למוצר בקטגוריה זו הוא למשל דוד מים. אמנם ניתן להתקין דוד מים גם לבד וללא עזרת בעל מקצוע, אך יש לקחת בחשבון את העובדה כי ברוב המקרים הדוד נמצא בגג הבית (כאשר לא תמיד הגג נגיש בצורה נוחה להגעה).

אם מדובר בתיקון תקלה בדוד מים קיים, הסכנה היא כפולה – כאשר לסכנת הגובה מצטרפת סכנת התחשמלות או פגיעה פיזית כלשהי. הדוד מכיל בתוכו גם מים וגם רכיבים חשמליים (שילוב שעשוי להיות מסוכן מאוד למגע בני אדם), כך שכל מגע של אדם עם הדוד מהווה סכנה פוטנציאלית.

מומלץ להיעזר בטכנאי או מתקין דודים מוסמך במקרים שכאלו – ככה תתקינו את הדוד שלכם בבטחה, וכאשר אתם יודעים שבעל המקצוע עבר את ההכשרה הנדרשת ויודע כיצד לגשת אל התקלה או ההתקנה בצורה בטיחותית ומקצועית.

לפני הזמנת בעל המקצוע אל ביתכם, מומלץ לוודא כי הוא נושא עמו תעודה של מתקין או טכנאי דודים מורשה, ושלדוד המים החדש שלכם יש תו תקן שמעיד על כשירותו.

 

אילו מוצרים ניתן להתקין לבד?

כל מוצר סטנדרטי בבית שדורש התקנה, ואינו דורש מיומנות מיוחדת וספציפית, ניתן להתקין גם בכוחות עצמכם. למרבית המוצרים שאנו קונים ומצריכים התקנה מצורפות הוראות התקנה והפעלה, כך שבמקרה הצורך ניתן לעקוב אחר ההוראות – וכך להתקין את המוצר ללא כל קושי.

עם זאת, חשוב תמיד לשים לב שאתם אכן יודעים מה אתם עושים וכיצד מתקינים את המוצר. לא כל האנשים מנוסים בעבודה עם מקדחה למשל, ולכן עשויים לפגוע בעצמם כתוצאה משימוש לא נכון או לא בטיחותי.

אם אתם לא בטוחים ביכולתכם להתקין את המוצר לבד, אל תהססו לקבל עזרה. העזרה עשויה להיות מבני משפחה, חברים, שכנים או מכרים – כל אדם שאתם סומכים עליו, ואתם יודעים כי הוא בעל ניסיון בהתקנה או תיקון של מוצרים שונים.

 

להתקין

אולי תאהבו גם את:

קבלנים באזור הצפון

מתגוררים באזור הצפון ורוצים לשפץ את הדירה שלכם בזמן הקרוב? אחד מהדברים הקשים והסבוכים ביותר זה למצוא קבלני שיפוצים שיספקו לכם את השירות הטוב ביותר.

קרא עוד »