5 דרכים לבחור ביטוח רכב

ביטוח זה בירוקרטיה, והבירוקרטיה היא קשה ומסובכת להבנה. בזמן שחברות ביטוח הרכב מבטיחות לכם את "הדיל המושלם", חשוב שתוכלו לנווט ביניהן היטב. הכירו כמה כללים בסיסיים בבחירת הביטוח המשתלם ביותר עבורכם.

 

  1. תמיד – לא לוותר על השוואת מחירים

קל מאוד להתרגל לסוכן הביטוח שמלווה אותנו כבר שנים. אבל ההרגל הזה עלול לעלות לנו ביוקר. ייתכן שבזמן שאתם מחדשים את הביטוח לשנה נוספת, ישנו דיל שנותן לכם ביטוח רכב זהה במחיר זול יותר. זו עצה שלא רבים הולכים אחריה – כ-70% מהלקוחות נכון להיום מחדשים את הביטוח באופן אוטומטי. אך התחרות מטבעה מוזילה מחירים, וחשוב שתמיד תהיו עם היד על הדופק ותבדקו אם יש הצעות זולות יותר בשוק. זה יכול לחסוך לכם מאות שקלים!

 

  1. אתם נהגים זהירים וירוקים? יש לכם יתרון

חבילת ביטוח "ירוקה" או "זהירה" מציעה לכם ביטוח רכב במחיר זול משמעותית ממסלולי הביטוח הרגילים. כשאתם בודקים חברת ביטוח ספציפית, דאגו לבדוק אם אתם עומדים בקריטריונים לחבילות המוזלות הלל. זכרו שגם אם אתם לא עונים על הקריטריונים, אתם יכולים לשנות את הרגלי הנהיגה שלכם וכתוצאה מכך לחסוך כסף.

 

  1. חפשו את סעיף ההשתתפות עצמית

לעתים תמצאו בחברות ביטוח פוליסות זולות במיוחד, מה שצריך לעורר את החשד שלכם. לעתים הסיבה למחירים האטרקטיביים היא סעיף שמורה על השתתפות עצמית גבוהה במקרה של תאונה או גנבה. אמנם זה מפתה, אבל זה אומר שאם יום אחד חס וחלילה תעברו תאונה תצטרכו לשלם על כך ביוקר. שימו לב לשיעור המשתנה של השתתפות עצמית בין חברת ביטוח אחת לשנייה, ואל תתפתו אחרי הצעות קיצוניות.

 

  1. דעו: מחיר הביטוח מושפע ממספר הנהגים וגילם

אם ילדיכם, קרובי משפחה או ידידים נוהגים לעתים ברכבכם, הדבר יהיה כלול בביטוח וייקר אותו. אבל לא כולם נוהגים ברכב כל הזמן, לכן עליכם לבדוק שתחתמו על פוליסה שתתחשב בכך. חשוב לדעת שביכולתכם לבטח נהג שלא רשום בפוליסה – למספר ימים בלבד. בהתאם, כשתתקלו בביטוח הנפוץ ל"כל נהג מעל גיל 24", אל תמהרו לרכוש אותו. ייתכן שתשלמו על נהגים זמניים ללא סיבה.

 

  1. הורידו תוספות מיותרות

בכל פוליסה תמצאו סעיפים על תוספות שמייקרות את הביטוח. הן כוללות בין היתר תיקון תקר, ביטוח רדיו, מונית ממקום התאונה ועוד. חלקן יהיו רלוונטיות עבורכם וחלקן פחות. עברו על סעיפי התוספות ודאגו להוריד את אלו שאינן רלוונטיות.

 

סיכום

דווקא בגלל הבירוקרטיה הרבה, חשוב להתמצא בפוליסה שאתם חותמים עליה כדי לחסוך בהוצאות מיותרות. אל תתרגלו מידי לסוכן הביטוח שלכם והשוו תמיד בין פוליסות שונות. נהיגה זהירה וירוקה בהחלט תעבוד לטובתם, וגם בחינה של סעיפי התוספות השונים. כמו כן, היזהרו מפוליסות זולות שייקרו לכן את הביטוח במקרה תאונה. והכי חשוב, אנו מאחלים לכם נהיגה נעימה ובטוחה.

רכב מבוטח

 

אולי תאהבו גם את: