היתרונות של עדשות מגע על פני משקפיים: למה לעשות את המעבר?

עדשות מגע הן פתרון פופולרי מאוד לתיקון קשיי ראיה שונים. עדשות מגע הן השלב הבא אחרי משקפיים אך בעוד המשקפיים מורכבים לפני העיניים, עדשות מגע מונחות על גלגל העין עצמו. החידוש של עדשות המגע הביא עמו סקרנות רבה ויתרונות רבים, והמונים מבין הזקוקים לתיקון ראיה, עברו באופן מלא או חלקי, לשימוש בעדשות מגע.

 

משקפיים, עדשות מגע, ניתוח

משקפיים קיימים כבר מאות בשנים, יש כאלה שטוענים שזה היה כבר במאה ה-13, כאשר הורכבו עדשות קמורות על מנת לשפר את ראייתו של המרכיב אותם. רק במאה האחרונה, הצטרפו למדף הפתרונות גם עדשות מגע שהחלו להיות מיוצרות באופן מסחרי בשנות ה-30 של המאה ה-20. בשנים האחרונות הצטרפו אל המשקפיים ועדשות המגע גם ניתוחים לתיקון הראיה.

אבל בניגוד למתרחש בתחומים אחרים, החידושים לא דחקו את הפתרונות הקודמים להעלם וכל הפתרונות זמינים ונגישים, כיום, לתיקון זמני או קבוע של הראיה.

משקפיים

יתרונות של עדשות מגע על פני משקפיים

  • משום שעדשות מגע מונחות על גלגל העין, הן מאפשרות שדה ראיה רחב יותר מאשר זה שמוגבל בגודל העדשות ובמיקום מסגרת המשקפיים.
  • המבנה והמיקום של עדשות מגע מאפשרים תנועה חופשית יותר, מאשר תנועה של מרכיבי משקפיים שנדרשים להיזהר ולעתים לבחור בין פעילות גופנית או חוויה אתגרית, שאינם מותאמים למרכיבי משקפיים, לבין ראיה.
  • המראה הטבעי שמתקבל בבחירה בעדשות מגע, מאפשר למצוא לו ואריאציות רבות ומהנות, ללא מגבלה של התאמה למשקפיים או לצבעם.
  • עדשות מגע נוחות יותר משום שהן לא מתלכלכות, מתעקמות או נשברות בקלות ומאפשרות ראיה טובה גם ללא לחץ על האף והאוזניים.

 

שלבים למעבר נכון ממשקפיים לעדשות מגע

  • לפני החלטה על מעבר לאמצעי תיקון ראיה חדש, רצוי לבקר אצל רופא עיניים או אצל אופטומטריסט ולבחון את מצב הראיה ומצב העין ולוודא שניתן להתנסות בבטחה בעדשות מגע.
  • מומלץ מאוד לדאוג שיהיה תמיד זוג משקפיים מתאים, למקרי חירום או לסוף היום.
  • קחו בחשבון שבפעמים הראשונות, תזדקקו ליותר מניסיון אחד כדי להניח את העדשה, בצורה נכונה על גלגל העין. רצוי לעשות זאת ללא לחץ זמן, מול ראי.
  • אם בוחרים להשתמש בעדשות יומיות, חשוב להקפיד להשליך את העדשות בסוף היום, לא לישון איתן במשך לילה שלם ובעיקר, לא להשתמש בהן שוב.
  • אם בוחרים להשתמש בעדשות לטווח ארוך, חשוב מאוד להקפיד על ניקוי, חיטוי ואחסון של העדשות, בסוף היום, בתמיסה ייעודית בתוך כלי אחסון מתאים. גם כאן חשוב להקפיד על התאריך בו פג התוקף ולא להשתמש בעדשות המגע אחריו.
  • בימים הראשונים לשימוש בעדשות, כדאי להתנסות בשימוש לא ממושך של שעתיים או שלוש ולהרחיב את משך השימוש בהדרגה.

עדשות מגע

לסיכום

בחירה בעדשות מגע על פני משקפיים, באופן מוחלט או באופן חלקי, מאפשרת פעילות גופנית נוחה יותר וגם מאפשר התנסויות מעניינות עם הלוק הטבעי החדש.

עדשות מגע

אולי תאהבו גם את: