המדריך לנפגעי רשלנות רפואית

נגרם לכם נזק רפואי כתוצאה מרשלנות? תתפלאו לשמוע שזה יותר שכיח ממנה שאתם חושבים. למרבה הצער, הנזק יכול להיות אקוטי ולהשפיע על חייכם ללא הכר ולכן חשוב להיות אקטיביים ולדאוג לפיצויים שלכם. עליכם להכיר את הזכויות שלכם במצב הזה ולתבוע את הפיצויים המגיעים לכם על ידי חוק. כספי הפיצויים יכולים להיות קריטיים במקרה הזה כי הם יעזרו לכם בהמשך הטיפול והשיקום, וגם לשלם גם חשבונות, יכול להיות שחוויתם אובדן כושר עבודה.

אז מה צריך לדעת? קדימה מתחילים.

 

  1. מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר נגמר לאדם נזק בעקבות טיפול רפואי שגוי. בעקבות כך יכול האדם שנגרם לו נזק לתבוע פיצויים על מנת שיכל במקרה הצורך להמשיך טיפול או שיקום ולקבל החזר על אובדן עבודה.

כדי להוכיח שהתרחשה רשלנות רפואית, מוצגות בפני בית המשפט ראיות שונות, בין היתר חוות  דעת מומחים רפואיים. על סמך הראיות שהוצגו קובע בית המשפט האם התרחשה רשלנות רפואית או לא. לנפגעי רשלנות רפואית יש את הזכות לתבוע במקרה של רשלנות רפואית ולקבל פיצויים.

 

  1. זמנים

עד מתי אפשר לתבוע פיצויים במקרה של רשלנות רפואית ?

לתביעת רשלנות רפואית כמו לתחומים אחרים יש חוק התיישנות. חשוב לדעת שתביעת רשלנות רפואית מתיישנת בתוך 7 שנים מיום האירוע שגרם לנזק.

 

  1. את מי תובעים?

לרוב נהוג לתבוע את קופות החולים או את בתי החולים – כלומר מוסדות גדולים אך לעיתים בנסיבות מסוימות ייתבע גם רופא עצמו.

 

  1. חובת דיווח

בישראל אין חובת דיווח למשרד הבריאות או למטופלים על טעויות או מחדלים רפואיים שנעשו. דבר זה אינו מסייע לאנשים שרוצים לתבוע והופך את תביעות הרשלנות הרפואית ללא נפוצות בישראל. חשוב לזכור שקיימים הרבה מקרים בהם נוכל לתבוע ואף כדי שנעשה כן.

 

  1. מהו גובה הפיצוי הכספי הצפוי על רשלנות רפואית?

קשה לקבוע והטווח הוא גדול בין מאות אלפים למיליוני שקלים. הדבר תלוי במשתנים      רבים כגון נסיבות המקרה, גודל הנזק, פגיעה בכושר עבודה ועוד.

 

  1. מהן העלויות של תביעה לפיצויים בשל רשלנות רפואית?

עלות תביעה של רשלנות רפואית יכולה להיות לא זולה. נלוות אליה תוספות כגון עדויות מומחים. יכול להיות שתוכלו לקבל הלוואה למימון הוצאות המשפט מקרנות מימון. גם בשאלה הזו יכול עורך הדין לסייע לכם.

אלה היו כמה עקרונות חשובים בתחום תביעה רשלנות, אך כמובן שיש עוד רבים.

במידה ואתם חושבים שאירע מקרה של רשלנות רפואית נסו לאסוף כמה שיותר מידע בסמוך לארוע, הכינו תיק מסודר עם כל המסמכים שיכולים להיות קשורים. הקפידו לתעד הכל בכתב יכול להיות שתשכחו פרטים חשוב. פנו לעורך דין מומחה לתחום. חפשו עורך דין טוב שתוכלו לסמוך עליו שיהיה גם בעל רגישות וגם ילחם עבורכם.

נפגעי רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

עורך דין נזקי גוף
מתי תצטרכו עורך דין לנזקי גוף?

החיים מלאים בהפתעות – טובות ורעות כאחד. במקרים מסוימים, אנחנו יכולים לבצע את הפעולות השגרתיות ביותר, ודווקא אז להיות מופתעים מאירועים שאינם בשליטתנו. אירועים שונים,

קרא עוד »