השוואת מחירי ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף לרכב הוא הביטוח החשוב ביותר והמשמעותי ביותר, אחרי פוליסת ביטוח החובה שכל בעל רכב חייב לרכוש. אמצעי התקשורת השונים מפרסמים חדשות לבקרים הצעות לרכישת פוליסות ביטוח מקיף, עם הבטחות מפליגות לחיסכון כספי ולתנאים מעולים. בשורות הבאות נסביר באופן קצר וברור איך באמת ניתן לבצע השוואת מחירי ביטוח מקיף לרכב, שתיתן לבעל הרכב תמונה מדויקת על ההבדלים בין המבטחים השונים. מהו בעצם ביטוח מקיף לרכב ומה החשיבות שלו? איך אפשר להשוות בצורה הנכונה והיעילה ביותר בין הצעות שונות לביטוח המקיף?

 

ביטוח מקיף לרכב – מה צריך לדעת

ביטוח מקיף לרכב הוא הצירוף של הביטוח העצמי, יחד עם ביטוח צד ג' לרכב. הביטוח העצמי, נועד לכסות את העלויות של נזקים שעלולים להיגרם לרכב כתוצאה מתאונה, או מכל מקרה אחר המפורט בפוליסת הביטוח. ביטוח צד ג', מנגד, הוא ביטוח המכסה את בעל הרכב כנגד תביעות על נזקים שהרכב שלו גרם, בין אם לרכבים אחרים ובין אם לרכוש. לדוגמה – ביטוח צד ג' מכסה את הנזקים שנגרמו לבית פרטי, שהרכב פגע בגדר או בשער החשמלי שלו.

שני סוגי הביטוח כאמור משלימים את המעטפת הביטוחית, שהמטרה שלה להגן על בעל הרכב ועל הנוהג והנוסעים בו, כנגד כל אפשרות לתביעה שאת התוצאות שלה הם יממנו מכיסם. אף שהביטוח המקיף איננו בגדר חובה על פי חוק, נדיר למצוא נהגים שאינם מבטחים את רכבם בביטוח מהסוג הזה. למעשה, חברות ביטוח רבות מציעות הצעות הכוללות הן את ביטוח החובה והן את ביטוח הרכב כמקשה אחת. עם זאת, יש נהגים שבמקרים מסוימים יוותרו על הביטוח העצמי. מדובר בדרך כלל על בעלי רכב ישן, שעלות הביטוח עבורו תהיה גבוהה הן מעלות הרכב עצמו ובוודאי מסכום הפיצויים שיקבל בעל הרכב עבור תיקונים שיבוצעו בו כתוצאה מתאונה. עם זאת, על ביטוח צד שלישי אין בעלי רכבים שמוותרים.

 

רכב בטוטאל לוס

 

מחירי ביטוח מקיף וכיצד לבצע השוואה

הדרך הנכונה להשוות את מחירי הביטוח המקיף לרכב, היא ליצור בסיס יציב להשוואה. הבסיס להשוואה צריך לכלול את סוג הרכב, השנתון, נתוני הנהג ברכב ומספר הנהגים הרשאים לנהוג בו. בנוסף, חייב הבסיס להשוואה לכלול אם את השירותים הנלווים שחברת הביטוח מעניקה לרכב המבוטח. אחד הגורמים להבדלים במחירים הוא בדיוק השירותים הנלווים, כאשר חברה אחת מציעה חבילה גדולה יותר ואחרת מציעה מחיר זול יותר בתמורה למספר מצומצם יותר של שירותים נלווים, או שירותים שחברות מתחרות אינן מציעות. כל בעל רכב יבחר את השירותים החשובים לו ביותר, ורק ביחס אליהם יחפש את המחיר הזול ביותר. זאת, בלי להתחשב בשירותים אחרים שלכאורה הוא מקבל בתמורה למחיר גבוה יותר. בנוסף, חברות שונות מציעות מעת לעצת הצעות אטרקטיביות, בדמות חודש ביטוח חינם או הנחה משמעותית. כדאי לבדוק ולהתייחס להנחות הללו כחלק מהמחיר הסופי, ולחשב כמה באמת משלמים בסיכומו של עניין עבור הביטוח.

אולי תאהבו גם את:

שטרות ורכב
5 דרכים לבחור ביטוח רכב

ביטוח זה בירוקרטיה, והבירוקרטיה היא קשה ומסובכת להבנה. בזמן שחברות ביטוח הרכב מבטיחות לכם את "הדיל המושלם", חשוב שתוכלו לנווט ביניהן היטב. הכירו כמה כללים

קרא עוד »