זומנתי לחקירה לאחר תאונת דרכים

מעורבות בתאונת דרכים יכולה לגרור אחריה כתב אישום המתייחס לגרימת תאונה וענישה בהתאם. המאמר יתאר מה עושים במצב בו מקבלים זימון לחקירה לאחר תאונת דרכים.

 

זומנתי לחקירה לאחר תאונת דרכים – מה לעשות?

משנה לשנה גוברת הענישה על עבירות התנועה מאחר והמטרה היא לאכוף ולהילחם נגד תופעת תאונות הדרכים. מדובר על ענישה חמורה שיכולה לעלות במאסר בפועל, קנסות ושלילת רישיון הנהיגה בהתאם למקרה. בנוסף, המעורבות בתאונת דרכים יכולה להביא לפסילה מנהלית של 60 יום עוד טרם הדיון בבית המשפט ובמקרים קיצוניים ל-20 שנות מאסר בפועל כאשר התאונה נגרמת עקב נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים.

לכן, ברגע שמקבלים זימון לחקירה יש לפעול מיידית ולקבל הנחיות של עורך דין תעבורה על מנת שהחקירה תתנהל בצורה שלא תפגע בתיק המשפטי. יתרה מכך, יש לבקש את נוכחותו של עורך הדין בחקירה ולא להיוותר לבד בשטח.

 

האם מומלץ לתת עדות במשטרה לבד?

החקירה המשטרתית היא למעשה עדות של המעורבים בתאונת הדרכים ולא מומלץ לתת אותה ללא נוכחותו של עורך דין, לא בשטח ולא בתחנת המשטרה. פעולה זו היא קריטית מכיוון שרק כך ניתן למנוע קבלת כתב אישום ובינתיים עורך הדין יסייע לכם גם להשיג ראיות לצורך ההגנה.

את כתב האישום עלולים לקבל במידה ונגרמו נזקי גוף למעורבים האחרים בתאונה עקב נהיגה רשלנית, אך אם מדובר בנזקים לרכבים המעורבים בלבד, אין מה לחשוש. במקרה זה יש לערב את חברת הביטוח.

 

מה לעשות ברגע שמתרחשת תאונת הדרכים?

תאונת פגע וברח היא התאונה עם הענישה החמורה ביותר בעיקר שבתאונה מעורבים אנשים שנהרגו או נפצעו קשה. לאור זאת וגם מסיבות הומניטריות, אין לנטוש את זירת התאונה וחובה עליכם להגיש עזרה לפצועים ולזמן את שירותי ההצלה. חייבים גם למסור את כל הפרטים האישיים ופרטי הביטוח לשוטרים ולמעורבים האחרים בתאונה ורק אם הרכב שלכם מפריע לתנועה ניתן להזיזו הצידה, אחרת אין לגעת בו עד שהמשטרה מגיעה למקום.

במידת הצורך, יש לקבל סיוע רפואי ולשמור את כל המסמכים של המשטרה על מעורבות בתאונת דרכים ועל קבלת הטיפול הרפואי. במקביל, יש להתקשר לעורך דין המומחה בתאונות דרכים ולקבל ממנו הנחיות וסיוע.

 

איזה סיוע מעניק עורך דין לתעבורה?

עורך דין לתעבורה לא רק קריטי לחקירה המשטרתית, אלא גם לצורך ליווי וייצוג משפטי. הוא מורשה לעיין בדו"ח של בוחן התנועה, לחקור את ההיסטוריה של הנהגים האחרים המעורבים בתאונה ולקבל מידע רלוונטי על מנת להפחית את מידת הנזק והתוצאות. ככל שהפנייה לעורך הדין נעשית בשלבים הראשונים של תאונת הדרכים, כך הסיכוי לקבל כתב אישום נמוך יותר. לסיכום, אין ספק שיש לנהוג על פי חוקי התנועה, בערנות ובצורה בטוחה, אך במקרה חירום חשוב לדעת שאתם לא לבד.

תאונת דרכים

אולי תאהבו גם את: