כמה עולה יהלום

הערכת השווי של תכשיטים בכלל ושל יהלומים בפרט, איננה עניין פשוט והיא איננה ניתנת לביצוע בעין בלתי מזוינת. מי שאמון על הערכת השווי של תכשיט הוא בדרך כלל איש מקצוע מיומן, המשתמש בעזרים מקצועיים רבים על מנת לקבוע את הערך של תשיט, ולקבוע כמה עולה יהלום. קביעה כאמור מסייעת בהמשך להעריך את הזיהוי של תכשיטים המבוססים עליהם, כגון טבעות אירוסין או תכשיטים אחרים. מיהם הגורמים המוסמכים לקבוע את הערך של יהלום? כיצד נקבע הערך שלו למעשה? היכן ניתן להשיג יהלומים איכותיים, מקוריים וחזקים, שיעמדו בתלאות החיים? כל התשובות בהמשך.

מי מוסמך לקבוע ערך של יהלום

קביעת הערך של היהלום היא תוצאה של סדרת בדיקות, שהמומחה עורך ליהלום. זאת, במטרה לזהות האם מדובר ביהלום אמיתי או ביהלום סינתטי והאם היהלום הוא העל ערך אמיתי או שהמראה שלו הוא מטעה. האמונים על הערכת יהלומים נקראים גמולוגים, אבל הערכה מושכלת של היהלום יכלה להתבצע על ידי אדם שהוא בעל מקצוע בתחום, מכיר את אמות המידה השונות לקביעת הערך של יהלום ומסוגל לתת הערכה מדויקת של המחיר הצפוי של היהלום שהובא לידיעתו. גם בעלי חנויות תכשיטים, שאליהם פונים מעת לעת אזרחים, לקבלת הערכה מושכלת של תכשיטים המצויים ברשותם. עם זאת, הערכה כזאת עלולה להיות נמוכה, בגלל האינטרס והעניין שלהם לרכוש באתר את התכשיט או את היהלום במחירים נמוכים.

יהלום גדול

אמצעים לקביעת ערך של יהלום

הערך של יהלום, שבהמשך הדרך שלו עשוי להגיע אל טבעות אירוסין ותכשיטים אחרים, ניתן לקביעה בקלות יחסית, ביעילות ובלא צורך בשימוש באמצעים טכנולוגיים יוצאי דופן. כל מה שנדרש הוא ידע, הבנה בתחום והיכולת לזיהוי בסיסי של יהלומים איכותיים. עם הדרכים לקביעת הערך של יהלום ניתן למנות את הגודל והמשקל שלו, שנקבעים באופן אובייקטיבי על ידי בעלי מקצוע בתחום. החוזק של היהלום נקבע באמצעים פשוטים, כגון חימום היהלום והטלה שלו למים. אם היהלום מתפוצץ, הרי שמלכתחילה הוא לא היה אמיתי. אמצעי פשוט נוסף הוא לנשוף על היהלום. אם נוצרים עליו אדים – מדובר בזיוף. אם האדים לא נשארים על גבי היהלום, הרי שמדובר ביהלומים אמיתיים.

נוסף על שיטות האבחון שהוזכרו בקצרה בשורות דלעיל, יש בידי המתעניינים ובידי המומחים שיטות רבות נוספות, שמסייעות לחשיפת יהלום מזויף שערכו נמוך מערך הרכישה, והימנעות מרכישה שלו ומשיבוץ שלו על גדי טבעות אירוסין, כמו גם בתוך תכשיטים רבים נוספים. אם יש לך עניין ברכישת יהלום אמיתי הן כזה המשובץ בתכשיט והן יהלום המגיע בנפרד, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים של דיימונד פקטורי יסייעו לך לבחור תכשיט בהתאמה אישית עבורך. החבה שלנו נמנית עם הוותיקות והאמינות בתחום ומסייעת לכל מי שמעוניין ברכישת יהלומים, טבעות אירוסין ותכשיטים שונים אחרים.

לפרטים נוספים בנושא רעיונות יצירתיים לחתונה כנסו לכאן

אולי תאהבו גם את: