למי מגיע פטור ממס הכנסה? המדריך המלא

החוויה של ההתמודדות עם מחלה קשה, פציעה או כל פגיעה אחרת, זו חוויה לא פשוטה, גם מבחינה פיזית, נפשית וגם כלכלית. בגלל שהמדינה מודעת לכך, ישנן זכויות רבות והטבות שונות שהמדינה מעניקה עבור אותם אנשים שעומדים בתנאים הנדרשים על פי שנקבע בחוק. פטור ממס הכנסה נכלל תחת אותן הטבות שהמדינה מספקת, וחשוב להכיר את החוק ולדעת אם גם אתם עשויים להיות זכאים.

 

מה קובע החוק

בכדי להבין למי מגיע פטור ממס הכנסה, צריך להסתכל על מה החוק קבע, והחוק קבע כי אלו הזכאים לפטור ממס הכנסה אלו אנשים בעלי שיעור נכות של מאה אחוזים, אנשים עיוורים ואנשים בעלי שיעור של תשעים אחוזי נכות מתוך שקלול של כמה בעיות רפואיות. תנאי נוסף, זה שהזמן בו ניתן שיעור הנכות נמשך למאה שמונים וחמישה ימים לפחות.

 

וועדה רפואית

רבות, בכדי לקבל את קביעת אחוזי הנכות שלכם, צריך לעבור דרך הוועדה הרפואית, שם תציגו בצורה מסודרת את המקרה שלכם, יחד עם כל המסמכים המפרטים את ההיסטוריה הרפואית הרלוונטית. יש כמה מקרים ספציפיים, בהם אין צורך לעבור בוועדה הרפואית, במקרים אלו ניתן שיעור אחוזי נכות באופן ישיר מתוקף המצב הרפואי המאפשר זאת.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה

אנשים הזכאים לפטור ממס הכנסה, העומדים בתנאים הנדרשים, אלו הם בדרך כלל אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות שונות, בין היתר, חולי סרטן, חולי פרקינסון, אנשים שעברו אירוע מוחי, עיוורים, חולי כליות ועוד. האמת היא, שהרשימה עוד ארוכה, ישנן המון מחלות, פגיעות וליקויים רפואיים אשר יכולים להוביל לזכאות לקבלת אישור פטור ממס הכנסה.

 

תקרת הכנסה

שימו לב שהפטור הוא אינו חסר הגבלה, בכל זאת ישנה תקרת הכנסה שמעליה כבר לא יהיה ניתן לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה. נכון שמדובר בסכומים גבוהים למדי, אך עדיין חשוב מאוד להכיר את העניין ולהיות מודעים לכך. נכון להיום, תקרת ההכנסה לפטור, עומדת על שש מאות וארבע עשר אלף שקלים בשנה, שאלו חמישים ואחת שקלים בחודש.

 

לא רק ביטוח לאומי

בכדי לקבל את האישור לפטור מתשלום מס הכנסה, לא מדובר רק בהתמודדות מול ביטוח לאומי, אלא צריך גם להתעסק עם רשות המיסים, דרכם תצטרכו להגיש את הבקשה. בהתחלה, את קביעת אחוזי הנכות תקבלו דרך ביטוח לאומי, ורק לאחת קביעת אחוזי הנכות, תוכלו להגיש את הבקשה לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה מול רשות המיסים.

 

קבלת ייעוץ

מדובר בהליכים מורכבים וגדושים בבירוקרטיה, ולפעמים צריך להודות שצריך עזרה, פה זה עניין מהותי. אתם נאבקים על מה שמגיע לכם, וזה לא צריך להיות מאבק, לכן להיעזר בייעוץ מאנשים שמבינים בתחום ויוכלו לכוון אתכם איך לעבור את התהליך הזה בצורה המסודרת ביותר, זה הדבר הטוב ביותר בשבילכם, ויגדיל את הסיכויים שלכם לקבלת הפטור.

פטור ממס הכנסה

אולי תאהבו גם את: