מי צריך לשלם מיסי רווח בארה"ב?

רשות המיסים האמריקאית היא אחד הגופים החזקים ביותר בארה"ב. בשנים האחרונות היא החלה לפעול ביתר שאת בכל הנוגע לגביית המיסים ומניעת העלמות מס והון שחור. דיני המיסוי הרבים והמאפיינים הייחודיים של שיטת המיסוי האמריקאית, דורשים הבנה מעמיקה בנושא, ובמאמר זה נתמקד בשאלה – מי צריך לשלם מיסי רווח בארה"ב?

 

המאפיינים הייחודיים של שיטת המיסוי האמריקאית

גביית המיסים מהווה מקור הכנסה עיקרי עבור מדינות רבות וביניהן גם ארה"ב. בשונה ממדינות אחרות, שיטת המיסוי האמריקאית מתאפיינים במספר מאפיינים ייחודיים, שהעיקריים מביניהם הם חובת הדיווח, אשר אינה תלויה בחבות תשלום המס עצמה וכן בקריטריונים הקובעים מי הם החייבים בתשלום מיסי רווח.

לכל מדינה בתחומי ארה"ב קיימים התנאים והקריטריונים המיוחדים לה בכל הנוגע לענייני המיסוי. כך, מס פדרלי בארה"ב יכול להיות מוטל על הכנסותיו של האדם, ההון שבבעלותו והרכוש שקנה. בין המיסים המוטלים על הכנסותיו של האדם, נמצאים מיסי הרווח, בהם נעסוק בהרחבה בהמשך.

 

מי הם החייבים בתשלום מיסי רווח בארה"ב?

שיטת המיסוי הייחודית של ארה"ב היא פרסונאלית, כלומר, חלה על האדם עצמו, ללא קשר למקום מגוריו. בהתאם לכך, החייבים בתשלומי מס רווח בארה"ב יהיו אזרחים אמריקאים, תושבי קבע וכן משקיעים זרים – בעלי השקעות ונכסים באחת ממדינות ארה"ב.

 

מהם מיסי הרווח בארה"ב וכיצד הם נקבעים?

מיסי הרווח בארה"ב הם מיסים המוטלים על כלל צורות ההכנסה והרווחים של האדם, דוגמת משכורות והשקעות, כאשר גובה המיסוי בגין הרווחים הללו נקבע באופן פרוגרסיבי, כלומר, בהתאם לגובה ההכנסות – ככל שההכנסה גבוהה יותר, כך חבות המס תהיה גבוהה יותר. לרוב, שיעור מיסי הרווח נע בין 10% ל – 37% מסך ההכנסות.

 

מס רווח הון בארה"ב

בין מיסי הרווחים הנפוצים ביותר תחת קטגוריית מיסי הרווח, נמצא מס רווח הון, המתייחס לגידול ההון הנוצר עם מכירת הנכס, כלומר, ההפרש בין מחיר מכירת הנכס לבין מחיר הקנייה שלו. הנכסים החייבים במיסוי במסגרת מס רווח הון הם גם נכסים פיננסיים, דוגמת מניות, קרנות נאמנות וכדומה.

 

מיסי רווח בארה"ב וחובת הדיווח

כאמור, אחד המאפיינים הייחודיים של שיטת המיסוי האמריקני, הוא חובת הדיווח הנרחבת, החלה על אזרחים אמריקאים, כמו גם אזרחים זרים, בעלי פעילות עסקית בארה"ב. לכל נישום קיימים הקריטריונים והטפסים הייעודיים לו ובכדי להבין ולוודא היכן חובת הדיווח פוגשת אתכם, מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

לסיכום

מיסי רווח בארה"ב מוטלים על כלל אפשרויות יצירת הרווח בתחומי ארה"ב, דוגמת הכנסות והשקעות, כאשר חבות המיסוי נקבעת באופן פרסונאלי, כלומר, על האדם עצמו, ללא קשר למקום מגוריו. בהתאם לכך, גם אזרחים זרים בעלי השקעות ונכסים בארה"ב עלולים להתחייב בתשלום מיסי רווח ובכדי לוודא זאת, מומלץ להתייעץ בהקדם עם חברה מקצועית ומנוסה.

מס הכנסה

אולי תאהבו גם את: