האם חיילים יכולים לתבוע על רשלנות רפואית?

גם במהלך השירות הצבאי, חיילים רבים חווים רשלנות רפואית ובהחלט מדובר בעניין שניתן וחשוב לתבוע בגינו בעת שקורה. גורמים טיפוליים בכל מוסד וגם בצבא, עשויים לנהוג בחוסר זהירות ובקלות דעת רשלנית, שעשויה להביא לנזקים כבירים שדורשים מענה. לפניכם כל מה שתצטרכו לדעת על האם חיילים יכולים לתבוע על רשלנות רפואית?.

 

האם גם חיילים יכולים לתבוע בגין רשלנות רפואית?

כל אדם שסבל מרשלנות רפואית שהביאה נזק מיותר וכאב לחייו – רשאי וצריך לתבוע את הצוות המטפל שהביא אותו לנזק ולפעמים גם לנכות ולהשלכות חמורות שיכלו להימנע עם טיפול מקצועי וקפדני יותר. לכן כמובן וגם חיילים רשאים לתבוע בגין רשלנות רפואית, גם אם הנזק שנעשה ונגרם לחייל נגרם על ידי רופאים צבאיים שפגש במהלך השירות הצבאי. בכל קמרה של רשלנות רפואית מומלץ להתייעץ ולקבל ליווי של משרד המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

 

אילו סוגי רשלנות רפואית נפוצים?

רשלנות רפואי היא תחום רחב, והיא עשויה לתפוס כל מטופל וכל אחד מאתנו בכל הליך וטיפול רפואי שהוא. כך רשלנות רפואית נפוצה בעולם הכירורגיה והניתוחים, כמו גם בתחום הפסיכולוגיה, הקוסמטיקה, ואפילו ברפואת המשפחה. כל תור, הליך, מרשם וכל פגישה שהיא עם רופא או מטפל, עשויה להוליד רשלנות רפואית וחשוב להישאר ערים לכך.

 

מתי חיילים רשאים לתבוע על רשלנות רפואית?

כל מקרה של רשלנות רפואית בצבא, יכול ורשאי להיות מטופל בכל מסגרת זמן המתאימה לחייל, ללא מעבר של תקופת ההתיישנות החלה על כל מקרה כזה. חשוב לשים לב לתקופת ההתיישנות החלה על המקרה שקרה לכם, וכדאי להתייעץ עם עורך דין מהתחום כדי לוודא שאתם נשארים בתוך מסגרת הזמן האפשרית לתביעה בחוק. כך, רשאים חיילים שסבלו מרשלנות רפואית לתבוע במהלך השירות הצבאי, לאחריו, וגם שנים לאחר מכן.

 

כיצד החייל צריך להיערך לתביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה שיש להיערך אליה עם מספר מסמכים ותיעוד כדי שהתביעה תקבל אישור ותגיע לבית המשפט כנדרש. לכן חשוב לשמור את המסמכים, המרשמים, ההתכתבויות, וכל פרט ופרט שמתעדים את הטיפול שניתן לכם, וגם את הנזק שחל לאחריו. כל אלה חשובים למהלך התביעה וקריטיים להוכחה שאכן יש קשר ישיר בין אירוע הטיפול הרשלני ובין הנזק ממנו אתם סובלים כיום.

 

מה ההשלכות של תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה הנושאת מספר השלכות במידה ואכן זוכה והתביעה הצליחה להוכיח את טענתה בדבר הרשלנות הרפואית. ההשלכה החשובה ביותר היא כמובן הפיצויים וההטבות להן זוכה התובע. בסיום התביעה, יקבע בית המשפט מה גובה הפיצויים בהתאם למקרה הנידון, פיצויים שיכולים לנוע בין אלפי שקלים להרבה מעבר. מעבר לכך, יהיו השלכות משמעתיות על הצוות המטפל שנהג ברשלנות, והם עשויים להיות נידונים בהשעיה, שלילת רישיון רפואי ואפילו במאסר בפועל במקרים חמורים.

חיילים

אולי תאהבו גם את: