מה המטרה בהליך פשיטת רגל ואיך עושים זאת?

המטרה בהליך פשיטת רגל היא לאפשר לאדם שנקלע לחובות, הקרוי גם חייב, שאין לו כל דרך לשלם את מכסת החובות שצבר, לפרוע אותם חלקית ולהתחיל פרק חדש בחיים ללא חובות.

בשנת 2013 הוחלה הרפורמה הראשונה בהליך פשיטת הרגל, אשר ביקשה לשים דגש על ערכו של מתן ההפטר ועל חשיבות שיפור מעמדו הכלכלי והחברתי של פושט הרגל. ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב להכיר אודות ההליך.

 

בעל עסק עצמאי? לצערנו זה יכול לקרות גם לך

לפני שנעמיק במשמעויות הנגזרות מהליך פשיטת הרגל, חשוב להבין שאף אחד לא חזה או בחר במודע להגיע מצב בו הוא חווה קשיים וסחרור כלכלי. העסק הוא בדרך כלל כמו ילד נוסף של בעליו, שמשקיע בו את כל הונו ומרצו, וכשההתרסקות הכלכלית מגיעה היא מלווה בקשיים מנטליים עזים.

רוב האנשים שמוצאים עצמם חייבים הינם אנשים רגילים לחלוטין, שכל מבוקשם היה להתקיים כלכלית בכבוד, ולאור כל מני נסיבות שלא בהכרח היו תלויות בהם מצאו עצמם מועדים במדרון החלקלק הזה.

הליך פשיטת רגל נועד להציע שיקום כלכלי לאותם החייבים, לשם התרוממות כלכלית ומנטלית כאחד. הם משלמים כמידת יכולתם, מקבלים הפטר ואז יכולים לאפס את חובותיהם ולהתחיל מחדש.

 

למה צריך עורך דין להליך פשיטת רגל?

ההתמודדות עם הליך פשיטת רגל היא לא קלה מטבעה. מעבר לעובדה שהיא כרוכה בשלל בקשות, מסמכים, נימוקים ויתר בירוקרטיה, היא גם דורשת הרבה ביטחון וכוח נפשי. עורך דין הינו גורם שהוסמך ללוות חייבים שנאלצו לפשוט רגל, ויש לו ידע מקצועי בתחום שמקנה ביטחון והגנה למי שנעזר בשירותיו. אם אתם עומדים בפתחו של ההליך, תוכלו לפנות לעורכי דין מומחים בתחום כמו עורך דין דניאל ינובסקי.

 

שלבי הליך פשיטת רגל

מגישים בקשה לפשיטת רגל

  • השלב הזה כרוך בצירוף של מסמכים רלוונטיים שמצביעים על חובות, טפסים בכפוף לתקנות פשיטת רגל, דו"חות של הכנסות למול הוצאות והכנת תצהיר שמפרט מהן הנסיבות שהובילו לפשיטת הרגל.

 

מקבלים צו כינוס

הצו הוא יריית הפתיחה להליך פשיטת הרגל, בו כתוב מה הוא הסכום שנדרש לשלם, בהתאם לנתונים שהועלו במסמכים כחלק מהבקשה עצמה. יחד עם הצו נקבע דיון בבית המשפט, לרוב כשנה וחצי מצו הכינוס.

 

הכרזה כפושט רגל בבית המשפט

  • בין צו הכינוס להגעה לבית המשפט עורכים כל מני בדיקות שנועדו לבחון את הנסיבות לסחרור הכלכלי שחווה ואת המצב הנוכחי של נכסיו ושל חובותיו, ומסיקים מסקנות מזה. בסיום מוגשת לבית המשפט תוכנית מומלצת לפירעון.

 

מתן הפטר

ככל שהחייב עומד בתנאים של תוכנית הפירעון, כך הוא יקבל את אותו צו הפטר נכסף. ישנם מקרים בהם צו ההפטר נמסר מבלי שיחולו כל תנאים שהם.

אולי תאהבו גם את:

טראומה בצבא
פיצויים עקב פוסט טראומה בצבא

שירות צבאי משתנה בין אדם לאדם. בעוד שישנם כאלו שמבצעים פעילויות רגועות ושגרתיות יותר, חיילים רבים נחשפים לחוויות אינטנסיביות ולמראות שאינם פשוטים. אם לוקחים את

קרא עוד »
שטרות של דולר אחד
חברות הובלה זולות

אם אתם עומדים בפני הליך של מעבר דירה, כמעט בטוח שתזדקקו לשירותיה של חברת הובלות. אחד הפרמטרים החשובים שעומדים בבסיס ההחלטה באיזו חברת הובלה לבחור,

קרא עוד »