נזקים לדירה עקב נזילות בבניין? מי אשם?

נזק לדירה הוא כאב ראש שאף אחד לא רוצה להתעסק איתו. אם נגרם נזק, אנחנו נוטים לפעול מהר על מנת לצמצם את ההיקפים שלו, אך מה קורה כאשר מקור הנזק לא ברור והנזק ניכר רק בשלב מאוחר? הדבר עלול להתרחש כאשר נגרמים נזקים לדירה עקב נזילות בבניין. במאמר הבא נסביר מי אשם בכך ומה ניתן לעשות.

 

נזקים לדירה עקב נזילות

דירה יכולה להינזק בהרבה מאוד צורות. אחת מהדרכים בהן דירה יכולה להינזק היא כתוצאה מנזילות. נזילה היא מצב בו מים יוצאים מהצנרת או ממקום מסוים בו הם אמורים לזרום, ומצטברים בחללים שונים, כמו בין הקירות. הצטברות המים עשויה להוביל לנזקים מגוונים.

קילוף של צבע, סדקים בקיר, טחב, שינוי בלחות של הדירה, פגיעה ברהיטים סמוכים, היווצרות של כתמים על הקיר או על הגג ואפילו שינוי במצב הבריאותי של הנפגעים. באתר של עורך דין נזיקין שי סולטן על נזקים של נזילות.

 

מהי התשתית הניזוקה?

לפני שמבינים מי אשם, מה אפשר לעשות מבחינה משפטית ונגד מי מגישים את התביעה, חשוב להבין קודם כל את המשמעות של נזק כתוצאה מנזילה. נזילה עשויה לגרום לנזקים שונים, אך גם המקור שלה עשוי להיות שונה. נזילה עשויה להיגרם עקב פגיעה בתשתית של הדייר, עקב בעיה בתשתית של אחד השכנים, עקב בעיה בתשתית של הבניין או עקב פגיעה בתשתית ציבורית.

 

פנייה אל חברת הביטוח

הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לפנות אל חברת הביטוח שלכם. למי שיש ביטוח דירה, חברת הביטוח תשלח שרברב, על מנת שהאחרון יאתר את מקור הפגיעה ויבין האם קיימת אחריות של פיצוי מבחינת חברת הביטוח.

 

בירור מקור הנזילה

לאחר שהשרברב יברר את מקור הנזילה, תוכלו להבין מול מי למעשה אתם אמורים לפעול. אם המקור הוא בתשתית של הדירה שלכם, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח, אך אם המקור הוא אחר, תצטרכו להגיש תביעה שונה.

 

פנייה אל עורך דין

במקרה שהמקור של הנזילה הוא לא בתשתית של הדירה שלכם, מומלץ לפנות אל עורך דין. עורך הדין יוכל להבין מה הנזק שאירע, מי אחראי על השתית שגרמה לנזק, ובאמצעות זאת הוא יסביר לכם איזה תביעה אתם יכולים להגיש ונגד מי.

 

הגשת תביעה

הגשת התביעה תהיה נגד מי שאחראי על התשתית שניזוקה. אם למשל מדובר על תשתית ציבורית, תוכלו לתבוע את הרשות המקומית שאחראית על אותה התשתית, על מנת קבל פיצויים כספיים מתאימים.

 

פעלו בהקדם

נזקים של נזילות יכולים להיות הרבה יותר חמורים מכפי שניתן לדמיין. ככל שפועלים מהר יותר, כך ניתן לפעול לתיקון הנזק בצורה יעילה יותר. ברגע שאתם שמים לב לסימן שמעיד על נזק כתוצאה מנזילה, פנו אל חברת הביטוח על מנת לאתר את מקור הנזילה במהרה.

עורך דין נזיקין שי סולטן

אולי תאהבו גם את:

עורך דין נזקי גוף
מתי תצטרכו עורך דין לנזקי גוף?

החיים מלאים בהפתעות – טובות ורעות כאחד. במקרים מסוימים, אנחנו יכולים לבצע את הפעולות השגרתיות ביותר, ודווקא אז להיות מופתעים מאירועים שאינם בשליטתנו. אירועים שונים,

קרא עוד »