נזק בריאותי שנגרם מעובש במבנים

רטיבות בקירות היא אחת הבעיות הנפוצות במבנים בישראל. בעיה זאת נהיית חמורה פי כמה כאשר מתווספת אליה התפתחות של עובש. עובש יכול לגרום לבעיות שונות כמו אלרגיה, בעיות נשימה וגירויים בעור. בעיות אלה חמורות בעיקר לאוכלוסיות בסיכון כמו ילדים וקשישים. אם אתם דואגים לבריאות בני משפחותיכם, קראו את המאמר שלפניכם ותוכלו להשכיל ולדעת מה ניתן לעשות

 

סיבות להתפתחות עובש במבנים

עובש הוא פטריה הניזונה בעיקר מלחות, אבל סיבות נוספת לשגשוגה הן חוסר באוורור וחום. לכן חדרים שמתחת לאדמה חשופים יותר לעובש וכך גם חדרים שלא מאווררים, ואשר מחוממים יתר על המידה. לחות היא הצורך העיקרי של העובש ולכן כאשר יש בבית סתימה שבעקבותיה יש נזילה ושחרור של נוזלים לבית, לקירות או לרצפה, אנחנו בסכנה להיווצרות עובש. לדוגמה, סתימה בשירותים תהיה כר נפלא להתפתחות עובש. לכן אם יש סתימה בשירותים, חשוב לטפל בה בהקדם לפני היווצרות העובש. לביצוע של פתיחת סתימה בשירותים – אושר לוי הוא כתובת מצוינת לקבלת שירות מהיר ומקצועי.

 

בעיות הבריאות שמייצר העובש

מכיוון שעובש משגשג בתנאים של לחות, הרי שאם יש רטיבות ומים כלואים בבית שלכם, אתם חשופים להתפתחות של עובש. פטריות שונות ובכללן כל סוגי העובש משחררות נבגים לאוויר. אלו יכולים לגרום לקשיי נשימה ואלרגיות. בנוסף, עובשים מסוימים יכולים ליצור רעלים שיש בהם סכנה ממשית לבריאות. מכיוון שהעובש ניזון מלחות ומקורו של כל עובש במבנים ובניינים הוא רטיבות, מכאן גם נגזרת דרך הטיפול העיקרית בעובש – סתימת נזילות וייבוש.

 

עובש פוגע גם בבריאות הבניין

בנוסף לבעיות הבריאותיות שגורם העובש לבני אדם המצויים בקרבתו, הוא עלול להחליש את החוזק המבני של הבניין. העובש מתפשט על חומרים שונים במבנה, כולל דבקים וחומרי חיבור, הצנרת ומערכת החשמל. כל אלה יכולים להיפגע ובכך ייווצר נזק מבני שידרוש תיקון יקר בהמשך.

 

ירידת הערך

בניינים שעובש פושה בהם חווים ירידת ערך משמעותית, בגלל הריח הרע והסכנות הבריאותיות שמלוות לעובש. בנוסף, כיוון שלא ניתן להיפטר ממנו באמצעים בייתים, המעמסה עוברת לבעל הנכס, שעליו לטפל בעובש או לחוות ירידת ערך. על כן רצוי לפתור בעיות של עובש ורטיבות מהיסוד.

 

מה עושים כדי להימנע מעובש?

הדבר החשוב ביותר בשביל להימנע מעובש הוא לפתור בעיות בצנרת באופן מיידי ולא לתת להן להתפתח לבעיות של מים כלואים ורטיבות בקירות. כאשר יש בעיה שהמקור שלא לא ברור, כדאי גם להיעזר בשירותים מקצועיים בשביל למצוא את המקור ולטפל בבעיה.

 

סיכום

עובש הוא לא עוד תופעת רטיבות מעצבנת שמפריעה לאסתטיקה של הבית. זוהי תופעה שנגרמת מלחות ורטיבות ויכולה להיות גם מפגע בריאותי רציני הגורם לקשיי נשימה ולאלרגיות. כאשר יש עובש בבית אין ספק שצריך את עזרתו של איש מקצוע כדי להבין את מקור הבעיה ולטפל בה.

לפתור בעיות אינסטלציה

אולי תאהבו גם את: