מה קורה אם נפצעתי בעבודה האם אני זכאי לפיצוי כספי?

במידה ועברתם תאונת עבודה ונפצעתם, אתם זכאים לפיצויים ומגוון הטבות נוספות, לרבות החזרי מס. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על החזרי מס בגין אובדן כושר עבודה.

 

מה זה אומר פציעה בעבודה?

פציעה במקום העבודה משמעותה פציעה פיזית אשר התרחשה במקום העבודה עצמו וכתוצאה ממנה נדרש טיפול רפואי. על מנת שתיחשב הפציעה כפציעה במקום העבודה עליה להתרחש במסגרת העבודה, או אף במהלך הנסיעה אל וממקום העבודה. הפציעה תיחשב ככזאת גם במידה ועובד נשלח למקום מסוים מטעם עבודתו ונפצע במסגרת השליחות, גם אם מדובר בפגישה מחוץ למשרד. כל זאת כל עוד נסע העובד בדרכיו הרגילות מבלי לבצע שינויים במסלול נסיעתו, לרבות עצירות לקניות, איסוף וכדו'.

פציעה במקום העבודה יכולה להיחשב גם אם מדובר בנזק הנגרם כתוצאה מפגיעה ממושכת בעבודה, למשל אדם אשר נפגע כתוצאה מחשיפה ארוכת טווח לקרינה במסגרת עבודתו. פציעות במסגרת העבודה לרוב יגרמו לנזק רפואי המצריך טיפול ושיקום ואף עלול לגרום לאובדן כושר עבודה. במקרים אלו, זכאי העובד לקבלת פיצויים ממקום עבודתו או מחברת הביטוח לצורך כיסוי הוצאות רפואיות, פיצויי אובדן כושר עבודה, פיצויים בגין פגיעה נפשית ופיזית ועוד.

 

פיצויים והחזרי מס בגין אובדן כושר עבודה

החזרי מס הינם החזרים אשר נועדו להפחית מחובת המס או קבלת כספים בגין תשלום מיסים גבוהה אשר שילם אדם פרטי. הדבר קורה היות ותשלום המס נעשה לפי אומדן ההכנסה המשוער בכל שנה. לעיתים מתרחשים שינויים בחיי האדם או שישנן הוצאות בלתי צפויות אשר אינן מחושבות בתשלום המס. על כן, אותו אדם יהיה זכאי להחזרי מס. למידע רחב על החזרי מס ניתן לבקר באתר – https://www.hagana.co.il. כאמור, אדם אשר נפצע במסגרת עבודתו זכאי לקבלת פיצויים וכן זכאי להטבות נוספות, ביניהן החזרי מס.

החזרי המס להם זכאי הפצוע תלויים ומחושבים לפי אחוזי הנכות אשר נקבעים על ידי המוסד לביטוח לאומי המקיים ועדה רפואית. הזכאות להחזרי מס בעבור פציעה במקום העבודה וכן פטור מתשלום מס, מגיעה לנפגעים אשר נקבעה עבורם נכות למשל לפחות 185 ימים העומדת על 100% נכות לפציעה אחת, או 90% נכות עבור שתי פגיעות או יותר. כמו כן מגיעה גם לנפגעים בעלי תעודת עיוור. יש לציין כי ישנם הבדלים באשר לרמת הפטור ממס והם נקבעים לפי רמת ההכנסה של הפצוע.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל החזרי מס?

תהליך קבלת החזרי המס הינו תהליך ארוך אשר יכול להתפרס על חודשים ואולי אפילו שנים. יש להגיש את הבקשה עד 6 שנים מהתרחשות התאונה, לעמוד בפני ועדה רפואית של ביטוח ולהגיש את הטפסים הרלוונטיים לצורך התהליך. מומלץ להיעזר במומחים להחזרי מס היות והתהליך מורכב.

 

נכה על כיסא גלגלים

אולי תאהבו גם את: