פדים או חיתולים? כך תדעו מה הכי מתאים לכלב שלכם

כשזה מגיע לנושא של אילוף כלבים בוגרים או גורים, עניין חינוך הפיפי עשוי להיות ממש מאתגר עבור אנשים רבים וגם עבור חלק מהכלבים. בהיבט הזה, פדים וחיתולים יכולים להיות שימושיים הן עבור גורים והן עבור כלבים מבוגרים. כיצד בוחרים ביניהם?

בתחום של אילוף כלבים יש שיטות ודרכים שונות, על מנת ללמד את הכלב לא לעשות את צרכיו בשטח הבית. עם זאת, לעיתים התהליך הזה יכול להימשך תקופה מסוימת, כאשר במהלכה, יהיה צורך למצוא פתרון לפיפי שמוצאים בכל פינה בבית. לשם כך נועדו פדים לכלב וגורים, שהם למעשה משטח עליו הכלב מתרגל לעשות את צרכיו. אם כך, מה עדיף, פדים לכלבים או חיתולי כלבים?

 

הבדלים בין פדים וחיתולים לכלבים – כיצד עובד העניין?

באופן כללי, אמצעים אלו נועדו כדי למנוע מהגור לעשות בלגן בתוך הבית. בתוך כך, יש הבדלים בין השניים שכדאי להבין, מכיוון שכל מוצר מתאים לסוג שונה של כלבים ולשלבים שונים בגידול ותהליך ההתפתחות של הכלבים.

מבחינת האופן בו פדים עובדים, רפידות אלו עשויות מחומר סופג ויש להן קצוות דביקים המחברים את הפד לרצפה. בזמן שפדים אלו מצוינים לספיגת נוזלים, יש לזרוק אותם לאחר כל שימוש. כנגזרת מכך, הם עלולים להיות יקרים כאשר השימוש הוא קבוע.

חיתולים לכלבים

למה משמש חיתול לכלב ואיך להשתמש בו?

חיתולים, לעומת הפדים, עשויים להיות חסכוניים יותר כי ניתן לכבס אותם. בניגוד לפדים, חיתולים לכלבים מצריכים הלבשה על הגוף של הכלב, מה שעשוי להיות מתאים עבור כלבים מבוגרים ופחות עבור גורים. ישנם מקרים בהם ניתן להשתמש בחיתולים עבור גורים, אבל ההמלצה בד"כ תהיה אחרת.

בדרך כלל, ההמלצה תהיה לאפשר לגור לעשות פיפי באופן חופשי, אבל תוך כדי חשוב יהיה לחנך אותו. כמובן, חלילה לא בעזרת ענישה או צעקות, אלא בדרכים של מתן חיזוק חיובי. בכל פעם שהגור עושה פיפי בבית, יש להפסיק את הפעולה על ידי הרמת הגור באוויר. באותו רגע יש להוציא את הגור החוצה ולתת לו להשלים את צרכיו. בסיום, מעניקים חטיף קטן.

 

עוד הבדל בין חיתולים לבין פדים לכלבים

הבדל נוסף בין חיתולים לכלב לבין פד לכלב הוא, הנושא של פיזור הצרכים בבית. באופן טבעי, אף אחד לא מעוניין שבחלל הבית יהיו מפוזרים צרכים של כלבים, ובכך החיתולים מצטיינים – בריכוז הצרכים במקום אחד. מאידך, פדים לכלבים עשויים להיות מעט מבלגנים ולגרום לפיזור הפיפי.

לסיכומו של דבר, לכל פתרון יש את היתרונות והחסרונות שלו, אם כי 2 הפתרונות יכולים להיות מאוד אפקטיביים בהתאם לנסיבות. אם אתם עדיין מתלבטים בין חיתול כזה לבין פד אחר, כדאי לקבל המלצות מאת צוות חנות החיות, ברשתות החברתיות או אפילו שתחליטו לחפש אותן.

רפידות או חיתולים

אולי תאהבו גם את:

האם אילוף כלבים חד פעמי?
האם אילוף כלבים חד פעמי?

אילוף כלבים הוא היבט קריטי בבעלות אחראית על חיות מחמד, ועוזר לבסס קשר חזק בין כלבים לבעליהם תוך הבטחת דו-קיום הרמוני. עם זאת, רווחת תפיסה

קרא עוד »