בעל החברה פיטר אותי ולא מוכן לשלם פיצויים, מה עלי לעשות?

כיום, לעובדים בישראל ישנם זכויות עבודה ופיטורין שהמעסיק חייב לכבד אותן ולקיים אותן. אי נתינת פיצויים שלא לפי החוק – יכולה לגרור תביעה של המעסיק, למען קבלת הפיצויים ומימוש הזכויות של העובד המפוטר. לכן, פיצויים בישראל חייבים להתנהל לפי הכללים הקבועים בחוק, או שהם נחשבים לבלתי חוקיים ועלולים לגרום בעיות ותביעות בהמשך עבור המעסיק. על כל עובד לדעת את הזכויות שלו בעת הפיטורין, כדי לדעת האם מגיע לו כסף והאם הפיטורין בוצעו לפי החוק. לשם כך, לפניכם הכל על בעל החברה פיטר אותי ולא מוכן לשלם פיצויים, מה עלי לעשות?.

 

מה החוק כיום לגבי תשלומי פיצויים ומה לעשות במידה ולא קיבלתם?

לפי החוק, הזכויות של כל עובד הינן כי כל עובד שעבד שנה ומעלה אצל אותו מעסיק ומקום עבודה, זכאי לפיצויים. במקרים מסוים העובד אינו יהיה זכאי על פי חוק לפיצויים למרות שעובד שנה באותו מקום, למשל אם ביצע עבירת משמעת חמורה וכדומה.

חישוב פיצויי הפיטורין יהיה בהתאם החוק, שלרגע זה קובע כי עובד שפוטר לאחר שהשלים שנה שלמה, זכאי לפיצויים בגובה של משכורת אחרונה כפול מספר שנות העבודה של אותו עובר שפוטר בחברה הזו.

במידה ואתם זכאים לפי החוק לקבל פיצויי פיטורין אך המעסיק שלכם מסרב לעשות זאת, ניתן לתבוע אותו ולהשיג את מבוקשכם על ידי התראה לפני תביעה ואפילו על ידי הליך משפטי מלא במידה וההתראה לא עזרה. במידה ואחת הזכויות שלכם בעולם דיני העבודה הופרו והמעסיק שלכם לא מוכן לשלם פיצויים ולכבד את הזכויות המגיעות לכם לפי חוק, פנו אל עו"ד כפיר דיין דובב שיעמוד לצדכם וישיג לכם את המגיע לכם.

 

מה הן זכויות העובד הנוספות והמרכזיות בתחום פיטורין שחשוב להכיר?

ישנן מספר זכויות המגיעות לעובד, ואי קיום של אחת מהן, נחשבת ללא חוקית ויכולה לגרור תביעה למול המעסיק ופיצויים עבור העובד שזכויותיו נתבעו. חשוב להכיר בזכויות שלכם כדי לדעת האם מגיעים לכם פיצויים והאם הפיטורין היו בכלל לפי החוק. על כל אי קיום של הזכויות שלכם, אתם יכולים להגיש תביעה ולהשיג את מבוקשכם בעזרת מגני החוק:

 

קיום של שימוע

כל מעסיק חייב לקיים 'שימוע', בו יעלה את עניין הפיטורין וייתן לעובד הזדמנות להתגונן ולעלות את דבריו לפני הפיטורין. יש לזמן את העובד לשימוע בהתראה של כיומיים מראש.

 

נתינת זמן להיערך לפיטורין

לאחר השימוע, במידה והחליט המעסיק לפטר את העובד בכל מקרה למרות השיחה וההגנה שהעלה העובד – אסור למעסיק לעשות זאת באופן מידי ועליו לתת לעובד זמן להיערך לכך, זמן שנקבע ומשתנה לפי החוק ולפי הוותק של העובד בחברה.

 

הודעה מוקדמת

על המעסיק לתת לעובד 'הודעה מוקדמת לפיטורים', כלומר הודעה סופית המצהירה על החלטת הפיטורין, בה מכריז גם מתי הפיטורין נכנסים לתוקף, בהתאם לזכויות העובד והחוק בישראל.

בעל חברה אחרי שפיטר עובד9

אולי תאהבו גם את: