פינות אוכל מזכוכית – יתרונות וחסרונות

פינות אוכל מזכוכית – מהם היתרונות והחסרנות שלהן? תמיד ידענו שבכל דבר יש יתרנות וחסרונות.

העניין הוא למצוא את היתרונות שטובים לנו, ולהימנע מחסרונות שאנחנו לא בנויים להתמודד איתם. בקיצור, שאלת ההתאמה.

 

יתרונות

כדי לשמור על נימה אופטימית, בואו נדבר על יתרונות של פינות אוכל מזכוכית.

 

סטייל ואסתטיקה

כנראה, הסיבה העיקרית לפופולריות הגוברת של פינות אוכל מזכוכית. יש דברים שלא כדאי לשפוט לפי המראה, פינת אוכל לבית היא לא מהדברים הללו. לפינת אוכל יש אמירה עיצובית והיא חייבת להחמיא גם למטבח וגם לסלון, שכן לרוב היא שוכנת בין שניהם.

המראה של פינות אוכל מזכוכית הוא יוקרתי, נקי והרמוני.

יוקרתי – השקיפות והנוקשות שלה, מקנים לזכוכית מראה נפלא ויוקרתי. בוהק עדין, מרקם נוקשה וחומר כבד מביעים אלגנטיות שקטה. אם אתם מפקפקים בקשר שבין המשקל של זכוכית לרושם שהוא יוצר, חשוב לציין כאן שע"פ מחקרים בתחום הקוגניציה הגופנית, מה ששוקל הרבה (פיזית) גורם לנו לתחושה של כובד משקל, חשיבות ויוקרה (מנטלית).

פינות אוכל מזכוכית מגיעות במגוון עיצובים סופר יוקרתיים. משחק בחיתוך הזכוכית שנעשה בפאות השולחן מוסיף לרושם היוקרתי.

נקי – למרות שמדובר בחומר כבד משקל, אין להשוות בין פינת אוכל מזכוכית לבין פינת אוכל מעץ מלא וכבד (שאף הוא שוקל לא מעט). עץ כהה ודחוס יוצר רושם מאופק וקלאסי, אבל לזכוכית יש את המראה הנקי שמעניק לה קלילות. עיצוב השולחן מאופיין במינימליסטיות, ומראה טבעי וגולמי.

הרמוני – בואו ננסה רגע לדמיין מראה נקי ויוקרתי של פינת אוכל משיש שחור, נניח. זה מקסים, זה נקי, בוהק, אלגנטי. הכל טוב, השאלה רק – עם מה זה מתאים? וכאן אנחנו מעט מוגבלים יותר.

הזכוכית, בעלת יתרון השקיפות, מתכתבת עם כל צבע ומשתלבת עם כל טרנד עיצובי. אפשר להוסיף תאורה, פרחים, תמונה, טפט – כל מה שעולה על דעתכם לעיצוב פינת האוכל. בקיצור, פינת אוכל מזכוכית הרמונית עם כל צבע וצורה.

 

חושבים פרקטי

כעת נעזוב את ענייני העיצוב ונעבור לדון בנושא ה"חשוב", זה שמעסיק את ה"מבוגרים האחראיים" מבינינו. שאלת השאלות – איך מנקים זכוכית?

אז הנה יתרון בולט ומפנק – הניקיון.

  • זכוכית לא נוטה לצבור כתמים
  • הכתמים הקיימים בולטים וקלים לאיתור
  • המרקם הנוקשה מאפשר ניקוי קל ומהיר
  • בזכוכית אין כמעט עובש וחלודה (בהשוואה למתכת ועץ, למשל)

בקיצור, על פינת אוכל מזכוכית לא נשבור את הגב.

 

חסרונות

וכמו בכל דבר טוב, גם כאן יש חסרונות. חשוב להיות מודעים אליהם.

 

זהירות, שביר!

חיסרון בלעדי שמייחד את הזכוכית: התקפי חרדה כשהילדים משתוללים ליד השולחן. לא, לא על פינת האוכל חוששות האמהות שבינינו. הילדים, הילדים. זכוכית, איזה פחד. בקיצור, אם אנחנו הורים לילדים קטנים, נוותר על חלום הזכוכית לעת עתה.

 

לפעמים מעדיפים להיות שקופים

עוד משהו שחייבים להזכיר. נכון שקל לנקות אותה, נכון שהיא לא צוברת לכלוך – אבל כשהיא לא נקייה, זה בולט. לא שמרנו עליה כמו שצריך? בטעות שפכנו, שכחנו, לכלכנו? הפשלות שלנו לא שקופות.

 

בקיצור, למי פינות אוכל מזכוכית מתאימות במיוחד – ולמי לא?

מתאימות לא מתאימות
למי שאין לו ילדים קטנים בבית למי שיש לו ילדים קטנים בבית
למי ששומר היטב על הניקיון למי שעלול להתקשות בכך
למי שאוהב מראה מודרני למי שמכור לקלאסיקה בעיצוב

לפינות אוכל מזכוכית, כמו לכל דבר, יש יתרונות וחסרונות. שאלת ההתאמה עומדת מול עינינו בבואנו לבחור פינת אוכל לבית. מה שלא נבחר, נקפיד לעצב את סביבת הארוחות שלנו באופן שהוא גם נעים לעין, אבל גם משרה אווירה נעימה.

חלל מעוצב

 

אולי תאהבו גם את: