פריצת דיסק בעבודה – האם יש עילה לתביעה?

סובלים מכאבי גב עזים? ייתכן ויש לכם פריצת דיסק שאתם לא מודעים אליה. פריצת דיסק היא פגיעה בדיסק שבין החוליות בעמוד השדרה של הגב. היא נגרמת כתוצאה מהפעלת לחץ על האזור. עבודות הכוללות סחיבה של משקלים יכולות לגרום לפציעת דיסק, שעשויה להיחשב כתאונת עבודה. האם יש עילה לתביעת פיצויים במקרים אלו? תשובות במאמר.

 

פריצת דיסק כתאונת עבודה

מרגישים התחלה של כאב בגב? מתמודדים עם כאב בלתי פוסק בעמוד השדרה כבר תקופה ארוכה? ייתכן ואתם סובלים מפריצת דיסק. נמצא כי עובדים רבים סובלים מפריצות דיסק, שיכולות להגרם בכל מיני סוגים של עבודות. עובדים שנוטים להרים ציוד כבד חשופים לפגיעה כזאת, אך גם כאלו שאופי עבודתם נחשב לקל יותר.

תאונת עבודה נחשבת כתאונה שמסיבה נזק לעובד במקום עבודתו, עקב העבודה שלו או במהלך העבודה שלו. לכן, עובדים שהרימו חפצים כבדים והתגלתה אצלם פריצת דיסק, זכאים לקבל הכרה כנפגעי תאונות עבודה ולהגיש תביעות מתאימות. ניתן לעשות זאת באמצעות עורך דין בקיא בתביעות נזקי גוף.

 

קצת על פריצות דיסק

פריצת דיסק היא פגיעה המתרחשת בדיסק שבין החוליות שמרכיבות את עמוד השדרה. עמוד השדרה מגן, באמצעות החוליות השונות שלו, על חוט השדרה שעובר דרכו. כמו כן, הוא מאפשר לנו יציבות ועמידה זקופה. פריצת דיסק מתרחשת כאשר יש עומס משקלי על עמוד השדרה.

עומס משקלי יכול לבוא לידי ביטוי בהרמת חפצים כבדים לאורך זמן, דבר הקורא בעבודות פיזיות רבות. גם אנשים רזים וארוכים חשופים לפריצות דיסק, כאשר אדם רזה יכול לפתח פריצת דיסק לאחר הרמה חד פעמית של משקל רב במיוחד. פריצת דיסק לא מטופלת יכולה להחמיר עד כדי התפתחות דלקות בעמוד השדרה.

 

תביעת הביטוח הלאומי

עובדים שפיתחו פריצת דיסק עקב העבודה שלהם, יכולים להגיש תביעה לביטוח הלאומי, על מנת לקבל דמי פגיעה. דמי פגיעה הם תשלום יומי המשולם למשך לא יותר מ-90 ימים. מטרת דמי הפגיעה היא להבטיח הכנסה קבועה לעובד שנפגע ולא מסוגל לעבוד.

עברו 90 ימים ועדיין יש לכם כאב כרוני? תוכלו לתבוע מהביטוח הלאומי גמלת נכות מעבודה. מתביעה זו ניתן לקבל קצבה חודשית או מענק חד פעמי. חשוב לציין שהתביעות רלוונטיות אך ורק אם יש קשר ישיר בין פריצת הדיסק לעבודה.

 

מה עושים כשיש ביטוח פרטי?

אם אתם מבוטחים בביטוחים פרטיים כלשהם, תוכלו גם לתבוע אותם עקב אובדן כושר עבודה על מנת לקבל פיצויים כספיים. החלטתם לתבוע את הביטוח הפרטי? מומלץ להסתייע בעורך דין.

 

האם ניתן לתבוע את המעסיק בגין פריצת דיסק בעבודה?

תביעת פיצויים מהמעסיק רלוונטית רק כאשר יש חשש לרשלנות מצידו של המעסיק, שבעקבותיה העובד נפגע. דוגמא לכך יכולה להיות מעסיק שדרש מעובד להרים משקל רב מדי, מה שגרם לו לפריצת דיסק. במקרים כאלו ניתן יהיה לתבוע פיצויים מהמעסיק.

תביעה משפטית

אולי תאהבו גם את: