כל המידע על קבלני שיפוצים באזור המרכז וגוש דן 

קבלני שיפוצים  באזור המרכז וגוש דן בכלל, הם בעלי המקצוע שתפקידם העיקרי הוא ביצוע שיפוצים ותיקונים במבנים ובחללים שונים. עם המבנים כאמור לעיל ניתן למנות בתים פרטיים, בתי עסק, מפעלים ובניינים בסדרי גודל שונים. מה הוא קבלן שיפוצים ומה ההבדלים העיקריים בינו לבין קבלן בניין? מהו קבלן רשום ומדוע חשוב שכל עסקה וכל שיפוץ יתבצעו באמצעות קבלן כזה? אילו תחומים מאפשרים לקבלן שיפוצים לעסוק בהם ללא רישום בפנקס הקבלנים?

 

קבלן שיפוצים, קבלן בניין וההבדלים ביניהם

קבלן בניין הוא בדרך כלל איש מקצוע שתפקידו העיקרי והידע המקצועי שלו מאפשרים הקמת מבנה החל משלב הייזום ועד למסירת המפתח לדיירים החדשים. בכדי שבעל מקצוע יוכר כקבלן בניין, חייבים להתקיים מספר תנאים: בין השאר, קבלן בניין חייב להיות בעל ידע ורצוי גם בעל תואר בתחום הקשור בבניין. עם התארים כאמור ניתן למנות אדריכל, מהנדס או הנדסאי. בנוסף לתואר, חייב הקבלן להיות בעל ניסיון מוכח בהוצאה לפועל של פרויקטים בסדרי גודל המקנים לו את הזכות להירשם בתור קבלן בניין אצל רשם הקבלנים. גם מי שאין לו התארים הנדרשים, אבל מצד שני הוא איש מקצוע מנוסה כדוגמת מנהל עבודה, יכול להירשם בתנאים מסוימים ולהיות מוכר כקבלן בניין רשום. האחריות של הקבלן להשלמת המבנה היא כוללת, ונוגעת הן להוצאות הכספיות והן לכל מגוון התחומים האחרים הכרוכים בהקמת מבנה. זה המקום לציין כי מי שאיננו קבלן רשום, איננו יכול לעסוק בהקמת מבנים חדשים.

קבלן שיפוצים, לעומת זאת, אחראי בדרך כלל על עבודות בסדר גודל מוגבל, אם כי העבודות הללו יכולות להתבצע בתחומים שונים. קבלן שיפוצים תפקידו הוא ביצוע תיקונים ושיפוצים במבנה קיים, תוך עמידה באמות המידה המקובלות בתחום. בניגוד לקבלן הבניין, קבלן שיפוצים איננו חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים במשרד הבינוי. עם זאת, יש מקום להעדיף קבלני שיפוצים באזור המרכז וגוש דן בכלל, כמו גם קבלנים בכל מקום אחר, שהם רשומים בפנקס הקבלנים. זאת, כיוון שהרישום כאמור לעיל כרוך בהוכחת הרמה המקצועית והיכולת לטפל גם בפרויקטים גדולים. קבלן שיפוצים יכול, במגבלות מסוימות, להשתתף בבניית מבנים חדשים בתחום העיסוק שלו.

רוצים הרחבה בנושא? לפרטים נוספים לחץ כאן.

 

תחומים שבהם קבלן שיפוצים איננו חייב ברישום

כפי שכבר הוזכר לעיל, הדבר הנכון ביותר בקשירת עסקה עם קבלני שיפוצים באזור המרכז הינה העסקת קבלן רשום בפנקס הקבלנים. עם זאת,  ישנם תחומי עיסוק שאינם מחייבים רישום כלל. מדובר בדרך כלל וקבלנים שהעיסוק המרכזי שלהם הוא צבע או טיח. אף שמדובר בתחומים שההשפעה שלהם על המבנה היא אסתטית, הרי שבמידה רבה, ובעיקר כשנוגעים הדברים בקבלן צבע, אין למקצועיות או ל חוסר המקצועיות שלו שום קשר לבטיחות או לביטחון של הדיירים במבנה. גם קבלנים העוסקים בנגרות, בניית דלתות וחלונות,  לא חייבים ברישום. עם זאת, קבלני שיפוצים באזור המרכז וגוש דן, רשומים בדרך כלל בפנקס הקבלנים כאמור. הרישום מעיד על היכולות המקצועיות שלהם והן על העובדה שהם יכולים לבצע עבודות בהיקפים גדולים.

מתגוררים באזור הצפון ורוצים לשפץ את הדירה? להמלצה על קבלנים בצפון לחצו פה.

אולי תאהבו גם את:

קבלנים באזור הצפון

מתגוררים באזור הצפון ורוצים לשפץ את הדירה שלכם בזמן הקרוב? אחד מהדברים הקשים והסבוכים ביותר זה למצוא קבלני שיפוצים שיספקו לכם את השירות הטוב ביותר.

קרא עוד »