שקע חשמל לא עובד

יצא לכם לנסות ולחבר לחשמל את המטען של הטלפון הנייד, את המחשב או את מכונת התפירה ולהיתקע בשיממון? ישנן פעמים בהן השקע החשמלי, פשוט לא עובד. יכול להיות שזה קורה עקב בעיה בזרם החשמלי, בהעברת הזרם, בשקע עצמו ועוד. במאמר הבא נפרט לכם את הסיבות בגינן השקע החשמלי יכול להפסיק לעבוד, ומי יכול לטפל בבעיה.

 

3 סיבות נפוצות להחלפת שקעי חשמל

ישנם שלושה מקרים נפוצים שמהווים סיבה להחלפת השקע החשמלי:

  • הראשון הוא השקע השרוף – זה מתבטא בחרכים או צבע שחור כמו פחם שמצטבר בשקע, סביב נקודות הכניסה או בשקע כולו. הסיבה לשריפה היא לרוב, מכיוון שהשקע לא יכול להתמודד עם העומס של הזרם החשמלי שחובר לו.
  • הסיבה השנייה היא מתוך נוחות – במקרים מסוימים לא תסתפקו בשקע שמכיל חיבור אחד, או לחילופין, בראש עם שני שקעים לא תרצו להיתקע עם שקע אחד שעובד ושני שלא עובד.
  • לבסוף, הסיבה האחרונה שגורמת לאנשים להחליף את השקע היא האסתטיקה, המתבטאת בעובדה שישנם שקעים שתקועים באמצע הקיר, מפריעים למראה העיצובי של החדר ואתם רוצים להזיז או להסיר אותם.

 

מי יכול להחליף את השקע?

נכון שזה ממש מבאס להיתקע עם שקע חשמל שלא עובד, אך חשוב לזכור כי רק חשמלאי מוסמך לבצע החלפה של השקע. החלפה לא מקצועית של שקע חשמל יכולה להוביל לקצרים ולהוות סכנה ממשית למתקן ולבית עצמו. על כן, לפי חוק רק חשמלאי שעבר הסמכה יכול לבצע את ההחלפה ולהתעסק בנקודות החשמל של הבית. אם אתם מחפשים חשמלאים מקצועיים ניתן למצוא חשמלאי עכשיו באתר http://www.tlv-elec.co.il. התיקון עצמו הוא לא סיפור גדול, הוא נעשה בזמן מהיר יחסית כשהעלות היא בין 300-500 ש"ח, תלוי בחיבור שיכול להיות חד פאזי או תלת פאזי.

 

כיצד נראה תהליך החלפת השקע?

נכון שאתם לא תהיו אלו שיחליפו את השקע, אך חשוב שתכירו כיצד התהליך עתיד להתנהל. לפני החלפת השקע חובה לנתק את זרם החשמל בבית, זו פעולת בטיחות בסיסית. לאחר שנותק החשמל תרצו לבדוק שאכן אין זרם – אפשר לעשות זאת על ידי חיבור של מכשיר חשמלי כמו מטען, ובדיקה אם הוא עובד או לא. אחרי שווידאנו כי אין חשמל זורם בבית, החשמלאי יפרק את השקע, על ידי הסרת החלק העליון והברגים המחוברים אליו. בפנים, ישנה קופסה קטנה שאותה החשמלאי יוציא ויחווט מחדש. לאחר החיווט, תוכנס חזרה הקופסה והחוטים החדשים המחוברים אליה אל תוך הקיר, ותוכלו לחבר את החלק החיצוני של השקע.

 

למה יש לשים לב בזמן החלפת השקע?

כשהחשמלאי מגיע לתקן לכם את השקע התקול, ישנן מספר פעולות שעליכם לעשות. קודם כל כפי שציינו, צריך להוריד את החשמל בבית דרך לוח המפסק הראשי, כדי למנוע התחשמלות. זה יכלול גם ניתוק של כל המכשירים המחוברים לשקעים, כדי למנוע מהם להתקלקל. לאחר מכן, נרצה לוודא שיש לנו או לחשמלאי תמונה של החיווט הישן של השקע, כיוון שאת השקע החדש יש לחבר באותו האופן בדיוק. לבסוף, נרצה לוודא כי החיבור שהחשמלאי מתקין מכיל חוטי חשמל שיודעים להתמודד עם מכשירים זוללי חשמל, כיוון שיכול להיות כי אלו היו הגורם לבעיה מלכתחילה. כך, נמנע מהשקע לגווע מהר בשנית.

שקע חשמל

אולי תאהבו גם את:

התקנה של צנרת מברזל
התקנת צנרת ברזל

התקנת צנרת ברזל היא משימה מסובכת ומורכבת למדי, אך הכרחית ונדרשת למטרות רבות. בעידן בו נראה שהעולם הדיגיטלי משתלט על הכול ויודע לתת מענה לכל

קרא עוד »
איך לפרוץ מנעול?

פעמים רבות בחיים, נצטרך להתמודד עם דלת נעולה ותקולה, כאשר במקרים מסוימים אנו אף תקועים בתוך החדר או מחוץ לבית וזקוקים לפריצה דחופה. במקום לקרוא

קרא עוד »