דגשים חשובים להגשת תביעה בגין תאונת רכב

חוק הפיצויים לאחר תאונת דרכים מקנה את האפשרות להגשת תביעה עבוד כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים וניזוק, בגופו או בנפשו, כתוצאה ממנה. יחד עם זאת, ישנם כמה חריגים בעניין זה, אשר לגביהם, חוק זה אינו תקף וביניהם:

  • אדם שגרם לתאונת דרכים באופן מכוון, בכדי לגרום לנזק עבור אדם אחר.
  • אדם שנהג ברכב שאינו שלו, מבלי לקבל את רשותו של בעל הרכב לכך.
  • אדם שנהג ברכב ללא רישיון
  • אדם שנהג ברכב במטרה לבצע פשע מסוים
  • אדם שנהג ברכב, מבלי שהינו מבוטח ב"ביטוח חובה".

 

כיצד ניצן להגיש תביעת תאונת דרכים?

באופן כללי, יכול אדם להגיש תביעת תאונת דרכים, באופן עצמאי. יחד עם זאת, ההמלצה היא להיעזר בייצוג של עורך דין מנוסה בתחום, שיוכל לייעץ לתובע, בנוגע לסיכויי התביעה שלו וכן, יוכל לנהל עבורו את הליך התביעה כנגד חברת הביטוח. ייצוג של עורך דין בהליך התביעה הינו חשובה, שכן, יש לשלוט בחוקים משפטיים הנוגעים לתאונות דרכים, על מנת להצליח להתמודד מול התנגדויות של חברת הביטוח הנתבעת ולהגדיל את סיכוייה של התביעה להצליח.

 

איסוף מסמכים רלוונטיים

בטרם הגשת תביעת תאונת דרכים, על התובע לאסוף את כל החומר ואת והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים לתאונה בה היה מעורב. מטרת המסמכים הינה לשמש כחיזוק לתלונותיו של התובע, בנוגע לנזקים מהם הוא סובל, בעקבות התאונה.

 

חוק התיישנות הזכות לקבלת פיצוי

בהתאם לחוק התיישנות הזכות לקבלת פיצוי, לאחר שבע שנים, מיום התרחשות התאונה, הזכות להגשת תביעה לקבלת פיצויים אינה תקפה. מסיבה זו, הגשת תביעת תאונת דרכים לאחר שחלפו שבע שנים ממועד התאונה, לרוב תידחה וגם בית במשפט לא יוכל לסייע עבור התובע, בנוגע לכך.

 

כיצד מחושב גובה הפיצוי שיוכל אדם לקבל באמצעות הגשת תביעה?

בחישוב גובה הפיצויים, שיוכל אדם לקבל באמצעות הגשת התביעה, נלקחים בחשבון כמה פרמטרים שונים, הכוללים: סוג הפציעה וחומרת הנזק שנגרמו לו, אובדן יכולתו של הנפגע להשתכר, ירידה ברמת התפקוד של התובע, הוצאות בגין תרופות וטיפולים רפואיים ועוד.

שקלול של כלל הפרמטרים הרלוונטיים לנסיבות התאונה, מבוצע ע"י חברת הביטוח ובאופן זה נקבע בסופו של דבר – גובה הפיצוי שאותו זכאי מגיש התביעה לקבל. למידע נוסף בנושא, ניתן להיכנס לאתר https://fclaw.co.il/עורך-דין-תאונות-דרכים/.

 

באילו מצבים תאונת רכב מוכרת כתאונת עבודה?  

לפי ההגדרה, תאונה שהתרחשה בדרכו של אדם מביתו למקום העבודה שלו או ממקום העבודה שלו לביתו תיחשב כ"תאונת עבודה". לפיכך, במצב בו עובד עבר תאונה בזמן שנהג ברכבו מביתו למקום העבודה או להיפך, תאונה זו תוגדר כ"תאונת עבודה".

 

לסיכום

הגשת תביעה בגין תאונת רכב, מחייבת התמצאות בתחום תאונות דרכים ובנוסף, חישוב גובה הפיצוי שיוכל התובע לקבל מבוצע בהתאם לחומרת הנזק שנגרם עבור ובהתאם לפרמטרים רלוונטיים אחרים.

LAW AND JUSTICE

אולי תאהבו גם את: