פיצויים עקב פוסט טראומה בצבא

שירות צבאי משתנה בין אדם לאדם. בעוד שישנם כאלו שמבצעים פעילויות רגועות ושגרתיות יותר, חיילים רבים נחשפים לחוויות אינטנסיביות ולמראות שאינם פשוטים. אם לוקחים את זה בחשבון יחד עם העובדה שמרבית החיילים הם צעירים שעדיין מפתחים את האישיות שלהם, עשויים להגיע לתוצאות נפשיות קשות.

פוסט טראומה נפוצה מאוד אצל לוחמים ואצל חיילים ששירתו בתפקידים מבצעיים. מי שאובחן כפוסט טראומתי בעקבות שירותו הצבאי, עשוי להיות זכאי לפיצויים.

 

פוסט טראומה בצבא

לצבא יש תפקיד אחד פשוט – הגנה על המדינה ואזרחיה. כחלק מהפעילויות השונות להגנה על המדינה, חיילים עשויים למצוא את עצמם בסיטואציות מורכבות וקשות, הכוללות פגיעות פיזיות בהם, באנשים אחרים או בחבריהם. מראות וקולות עשויים להשפיע באופן משמעותי על הנפש, והם נפוצים מאוד בשעות לחימה ובתפקידים מבצעיים שונים.

למרות שאוכלוסיית הלוחמים בצבא היא זו שנוטה לפתח פוסט טראומה לאחר השירות הצבאי, נמצא גם כי חיילים בתפקידים אחרים יכולים לפתח תסמונת נפשית זו. תצפיתניות למשל, מחויבות להביט במסך התצפית לאורך כל המשמרת שלהן. במבצעים ומלחמות הן עשויות להיחשף למראות קשים, גם אם הן נמצאות באזור בטוח ומוגן. ההיחשפות הזו עשויה לעורר פוסט טראומה גם אצלן. לעוד פרטים על פוסט טראומה בצבא, קראו באתר https://grinberglaw.com/.

 

כיצד ניתן לקבל פיצויים?

באופן כללי, כל חייל ששירת בצבא יכול לקבל פיצויים עקב נזק שנגרם לו כתוצאה מהשירות הצבאי. כדי לקבל פיצויים, יש להגיש תביעת פיצויים למשרד הביטחון. התביעה מוגשת אל קצין התגמולים של משרד הביטחון, שאחראי על בחינת התביעות השונות. את התביעה יכולים להגיש חיילים בשירות חובה, שירות קבע או חיילים שהשתחררו מהצבא.

חייל או משוחרר שהגיש תביעה כאמור, יחכה לקבלת תשובה ממשרד הביטחון. קצין התגמולים מחויב להתייעץ עם רופא על כל מקרה פרטני. במידה ולאחר ההתייעצות הזו החליט קצין התגמולים לאשר את התביעה, התובע יזומן אל וועדה רפואית של משרד הביטחון, אשר אמורה לקבוע את אחוזי הנכות שלו.

 

התיישנות ופוסט טראומה

ישנה תקופת התיישנות על תביעות פיצויים מן הסוג הזה. כאשר מדובר על פוסט טראומה, לעומת פציעות אחרות פיזיות שנגרמו כתוצאה מהשירות הצבאי, קצין התגמולים יתעלם מתקופת ההתיישנות, שכן תסמונות נפשיות יכולות לפרוץ גם שנים לאחר התרחשות המקרים שהובילו למצב הנפשי.

 

היעזרות בעורך דין

כדי להבטיח את קבלת הפיצויים ברמה המיטבית ביותר, ניתן להיעזר בעורך דין לאורך התהליך. החל משלב הגשת התביעה ועד ליווי בוועדה הרפואית, עורך דין יכול לעמוד על האינטרס האישי שלכם באמצעות ידע וכלים משפטיים.

 

חשוב לדעת

אם קצין התגמולים החליט לדחות את התביעה, או שהוועדה הרפואית קבעה אחוזי נכות שלדעתכם אינם הולמים את מצבכם, אתם תמיד יכולים לערער על כך. עורך דין יוכל לסייע לכם בהגשת הערעור ובייצוג בזמן הדיון המחודש.

טראומה בצבא
טראומה בצבא

אולי תאהבו גם את:

שטרות של דולר אחד
חברות הובלה זולות

אם אתם עומדים בפני הליך של מעבר דירה, כמעט בטוח שתזדקקו לשירותיה של חברת הובלות. אחד הפרמטרים החשובים שעומדים בבסיס ההחלטה באיזו חברת הובלה לבחור,

קרא עוד »